کاهش محبوبیت ترامپ پس از انتخابات

 میزان محبوبیت رئیس جمهور فعلی آمریکا به موازات کاهش روز‌های حضور او در کاخ سفید سیر نزولی به خود گرفته است.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می‌دهد از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر، میزان محبوبیت دونالد ترامپ ۳ پله‌ دیگر سقوط کرده است. پیش از برگزاری انتخابات سوم نوامبر، میزان محبوبیت ترامپ ۴۶ درصد بدست آمد که نتایج نظرسنجی گالوپ از سیر نزولی آن حکایت دارد.

البته میزان محبوبیت ترامپ به تفکیک حزبی اندکی فرق دارد، هرچند این رقم در میان هم حزبی هایش نیز تنزل داشته است. بر اساس نتایج موسسه گالوپ، میزان تائید ترامپ در میان جمهوری خواهان ۹۰ درصد اعلام شد که نسبت به پیش از انتخابات ۵ درصد کاهش یافته است. در این نظرسنجی ۳۹ درصد از افراد مستقل عملکرد ترامپ را تائید کردند. این رقم پیش از انتخابات سوم نوامبر ۴۱ درصد اعلام شد. در میان رای دهندگان دموکرات نیز تنها ۳ درصد عملکرد ترامپ را تائید کردند.

همچنین نتایج بررسی موسسه گالوپ نشان داد درصد شهروندان آمریکایی که از روند تحولات در کشورشان رضایت داشته، نسبت به قبل از انتخابات با کاهش چشمگیری ۷ درصدی به ۲۱ درصد رسیده است.

به نظر می‌رسد میزان محبوبیت ترامپ متاثر از شکست او در در مقابل جو بایدن و اقدامات پسا انتخاباتی او شده باشد. نظرسنجی گالوپ با مشارکت هزار و ۱۸ نفر از ۵ تا ۱۹ نوامبر برگزار شد.