سرنوشت ترامپ را به نظام قضایی می‌سپارم

« جان برنان » رئیس پیشین «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (سی‌آی‌اِی) در رشته پیامی توییتری نوشت، « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا را به سطل زباله می‌سپارد.

برنان در پیامی توییتری نوشت: «سال‌های متمادی با قدرت علیه  بی‌صداقتی بزدلانه، پیگیری مفسدانه منافع شخصی و زیر پا گذاشتن اصول دموکراتیمان از سوی دونالد ترامپ صحبت کرده‌ام. پس از سه دهه کار در زمینه امنیت ملی، حس کردم باید فساد و بی‌عدالتی او را محکوم کنم».

رئیس پیشین سیا در پیامی دیگر نوشت: «اکنون قصد دارم ترامپ را نادیده بگیرم. سرنوشت او را به نظام قضایی، بدنامی او را به تاریخ و میراث او را به سطل زباله می‌سپارم. تیم امنیت ملی [جو] بایدن رئیس جمهور منتخب و [کامالا] هریس معاون او چالش‌های متعددی پیش رو دارند و سیاست‌های امنیت ملی خردمندانه [آن‌ها] از حمایت فراحزبی برخوردار خواهد بود».

برنان افزود: «گرچه از ارجاع به دونالد ترامپ در فضای توییتر خودداری خواهم کرد، محکوم کردن مقامات هر حزبی که باور داشته باشم به اعتماد مردم آمریکا خیانت کرده یا در فعالیت‌های غیراخلاقی، غیراصولی یا مفسدانه نقش داشته باشند را دریغ نخواهم کرد».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است و ترامپ توانست ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد که اکثر این شکایت‌ها تا کنون رد شده‌اند.