ادعای ارتباط با مخالفان بلاروس «دروغ محض» است

« سر‌گئی لاوروف» ، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه ادعا‌ها در خصوص ارتباط مسکو با مخالفان بلاروس را «دروغ محض» خواند.

به نوشته خبرگزاری تاس، لاوروف که به اظهارات «پاول لاتوشکو»، یکی از اعضای هیئت مدیره شورای هماهنگی مخالفان بلاروس درباره این ادعا واکنش نشان داد، گفت: «[لاتوشکو] نه تنها در مورد تماس‌های غیر‌رسمی احتمالی با مسکو صحبت کرد، بلکه اظهار داشت که چنین تماس‌هایی صورت گرفته و هماهنگ شده‌اند.»

وی افزود: «او در حالی که نمی‌توانست نامی را ذکر کند، بی‌شرمانه گفت که این تماس‌ها در سطح بالایی صورت گرفته‌اند. آیا او در این فکر است که من این موضوع را به دوستان بلاروسی خود می‌گویم یا خیر. جوابم به این سؤال این است که این [ادعا] یک دروغ محض است.» 

لاوروف در ادامه صحبت‌های خود همچنین گفت که کشور‌های غربی در اعتراضات اخیر بلاروس دخالت کرده‌اند.

بعد از اینکه کمیسیون انتخابات بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد، گروهی از مخالفان به این نتیجه اعتراض کردند.

این در حالی بود که در بحبوحه این اعتراضات، شورای هماهنگی مخالفان بلاروس با ۶۰۰ عضو شکل گرفت. 

«سوتلانا تیخانوفسکایا»، رهبر مخالفان بلاروس که تاکنون بر اساس گزارش‌هایی رهبری این اعتراضات را بر عهده داشته، این شورا را در چهاردهم اوت ۲۰۲۰ شکل داد تا به مناقشات در خصوص این انتخابات واکنش دهد.

این اعتراضات همچنان در جریان است و گزارش‌ رسانه‌های محلی حاکی از آن است که پلیس بلاروس چندین نفر را طی هفته گذشته باز‌داشت کرده‌اند.