حمایت گسترده آمریکا از داعش در عراق

 «علی الوائلی» کارشناس عراقی امور امنیتی درباره افزایش تحرکات تروریستی در استان صلاح الدین هشدار داد و به ارتباط این استان با صحرای الانبار و به ویژه به صحرای غربی آن و نیز حمایت بی دریغ آمریکا از تکفیری‌ها اشاره کرد که همگی در افزایش تحرکات تروریستی نقش دارد.

وی افزود: عدم هماهنگی میان یگانها، تغییر و تحولات در فرماندهی نیروها و دوری برخی مناطق از مراکز امنیتی همگی بر نحوه سیطره نیروهای امنیتی بر مناطق نقش دارند.

 الوائلی گفت: تروریستها اخیرا در صلاح الدین فعال شده اند که نشانه خطرناکی است و باید عملیات پیشدستانه علیه آن انجام  و دوربین های حرارتی در مناطق مختلف صحرایی به ویژه سامراء و جنوب آن نصب شود و فرماندهی کل نیروهای مسلح در قبال رخنه های امنیتی مسئولیت پذیر باشد.

این کارشناس امور امنیتی تاکید کرد: ارتباط استان صلاح الدین به صحرای غربی الانبار و منطقه مجاور نوار مرزی، بسترمناسبی برای تروریستهایی که از این مناطق برای دست زدن به حملات بهره برداری می کنند، فراهم کرده است.

 وی افزود: در عین حال نباید از حمایت گسترده آمریکا در مناطق صحرایی به تکفیری ها غافل بود. تروریستها از حمایت آمریکاییها در مناطق صحرایی که در آن پنهان می شوند، برخوردار هستند.