برگزاری ماراتن شانگهای با ۹ هزار دونده

 روز یکشنبه حدود ۹ هزار دونده که تعدادی از آنها ماسک بر صورت داشتند در ماراتن بین‌المللی شانگهای چین شرکت کردند. برگزاری این رخداد در زمانی که کووید-۱۹ بیشتر برنامه‌های عمومی را لغو کرده، رخدادی نادر است.

مقامات پیش از برگزاری ماراتن شانگهای، از این فرصت برای نمایش توانمندی‌های چین در مقابله با ویروس کرونا که جهان را به چالش کشیده است استفاده کردند.

امسال ماراتن‌های پرطرفدار نیویورک، برلین، بوستون و شیکاگو همگی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شدند و ماراتن‌های لندن و توکیو تنها با حضور دوندگان حرفه‌ای برگزار شد. اما ماراتن شانگهای برای تقابل با این سنت جدید، روز یکشنبه زیر نور آفتاب و پس از چند روز بارانی آن هم با رعایت اصول مرتبط با کووید-۱۹ برگزار شد.

شرکت‌کنندگان همگی پیش از آغاز مسابقه تست کرونا دادند. آنها همچنین مجبور بودند بلافاصله قبل و بعد از مسابقه از ماسک استفاده کنند ولی تعدادی از شرکت‌کنندگان حتی در زمان برگزاری مسابقه نیز ماسک بر صورت داشتند.

در سال‌های گذشته حدود ۳۸ هزار نفر در ماراتن شانگهای شرکت می‌کردند. امسال از شرکت‌کنندگان خارجی در این مسابقه خبری نبود و به تماشاچیان نیز گفته شده بود فاصله خود را با محل برگزاری مسابقه و یکدیگر حفظ کنند.

چین توانسته است با اجرای قوانین بسیار سخت‌گیرانه فاصله‌گذاری و قرنطینه و انجام تست‌های گسترده، شیوع ویروس کرونا را تا حدود زیادی متوقف کند.