مثبت شدن تست کرونای سناتور آمریکایی حین دیدارش با ترامپ

« داگ ماستریانو » سناتور ایالت پنسیلوانیا روز یکشنبه حین دیدار با « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا دریافت که به بیماری کرونا مبتلا شده است.

فردی مطلع روز یکشنبه به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت، هنگامی که ماستریانو در حال گفت‌وگو با ترامپ بود، مطلع شد نتیجه تست کرونای وی مثبت است و فوراً جلسه را ترک کرد.

این سناتور آمریکایی روز چهارشنبه هفته با دیگر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کاخ سفید تشکیل جلسه داده بودند. ماستریانو پیش از این جلسه نیز چند ساعت بدون استفاده از ماسک در جلسه‌ای با موضوع بررسی شواهد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود.

به گفته این فرد مطلع، علاوه بر ماستریانو، پسر او نیز که در کاخ سفید حاضر شده بود به ویروس کرونا آلوده شده و ترامپ به آن‌ها اطمینان داد که کارکنان بهداشتی کاخ سفید از آن‌ها مراقبت خواهند کرد.

همچنین گفته می‌شود پس از ترک جلسه توسط سناتور پنسیلوانیا، ترامپ و دیگر قانون‌گذاران آن را تا نیم ساعت بعد، ادامه داده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد و برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است در حالی که ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورده است.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرده که اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

تیم قضایی ترامپ به ریاست «رودی جولیانی» هفته پیش درخواست خود به دادگاه پنسیلوانیا را ارائه کرد و جولیانی در جلسه‌ای به مدت ۴ ساعت به صورت شفاهی مدعی شده که تقلب گسترده‌ای در آرای پنسیلوانیا روی داده اما وی هیچگونه شواهد ملموسی در این باره به دادگاه ارائه نکرد.

در نهایت روز جمعه تیم حقوقی ترامپ روز جمعه شکست دیگری را متحمل شد و دادگاه تجدیدنظر فدرال در فیلادلفیا آخرین تلاش برای به چالش کشاندن نتیجه انتخابات در این ایالت را رد کرد.

از سوی دیگر شرکت پیام‌رسان توییتر، روز پنجشنبه حساب شخصی مستریانو را مسدود کرده و در توضیحی نوشت که این شرکت حساب افرادی را که «قوانین توییتر را نقض کنند» می‌بندد.

ترامپ در اعتراض به این اقدام، در پیامی توییتری نوشت: «توییتر داگ مستریانو سناتور بسیار محترم ایالت پنسیلوانیا را مسدود کرد، بعد از آنکه او کاری عالی در پیشبرد جلسه استماع رسیدگی به تقلب انتخابات ۲۰۲۰ انجام داد. آن‌ها (توییتر) و رسانه‌های اخبار جعلی هم دست هستند و می‌خواهند حقیقت را مسکوت کنند. نمی‌توانم اجازه دهم این اتفاق رخ دهد. این کاری است که کشورهای کمونیست انجام می‌دهند».