قطع خدمات بهداشتی در شرایط کرونا در اسپانیا

 کادردرمانی معترض در مادرید روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند که این چالش، مبارزه و فعالیت بیشتر در مقابله با همه گیری  ویروس کرونا  را به دنبال خواهد داشت.

حدود چهار هزار معترض در حالی در پایتخت اسپانیا در این تظاهرات اعتراضی شرکت کردند که یکی از این معترضان که ۶۵ سال سن داشت، گفت: اقداماتی در حال تفکیک و جداسازی در بخش بهداشت و درمان در حال انجام است. در شرکت‌های بهداشت و درمان خصوصی مسئله تجارت است. در بخش بهداشت و خدمات درمانی عمومی هر کسی برای درمان حضور می‌یابد و اگر کسی پول نداشته باشد، خدمات نمی‌گیرد.

این در حالی است که دولت منطقه‌ای محافظه کار مادرید مسئله کاهش خدمات بهداشت و درمان را تکذیب کرده است. در برخی شهرهای اسپانیا نگرانی‌های نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در زمان کریسمس وجود دارد.

 پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پیش از این از شهروندان این کشور خواسته بود تا از دیدارهای خانوادگی پرجمعیت در کریسمس امسال با هدف جلوگیری از افزایش مبتلایان به کرونا امتناع کنند.

تاکنون یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۹۲ نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۴۴ هزار نفر قربانی این ویروس شده اند.