وزیر خزانه‌داری بایدن معرفی شد

 جو بایدن، رئیس پیشین بانک مرکزی آمریکا را گزینه خود برای تصدی وزارت خزانه‌داری اعلام کرد.

تیم انتقالی جو بایدن بامداد سه شنبه جنت یلن را برای رفتن به وزارت خزانه داری معرفی کرد. تیم انتقالی بایدن همچنین اعلام کرد ادویل ادیمو به عنوان معاون وی در این وزارتخانه مشغول به کار خواهد شد.

یلن که یک اقتصاددان برجسته و استاد بازنشسته دانشگاه برکلی است نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که موفق به کسب هر سه جایگاه بزرگ اقتصادی در این کشور شامل ریاست فدرال رزرو (بانک مرکزی)، ریاست شورای مشاورین اقتصادی کاخ سفید و وزیر خزانه داری می‌شود.

پیش‌تر در دولت باراک اوباما و در سال ۲۰۱۴ جنت یلن موفق شد با کسب ۵۶ رای مجلس سنا به ریاست بانک مرکزی منصوب شود. یلن از سال ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۸ ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده داشت.

تیم انتقالی بایدن پس از اعلام موافقت با آغاز روند انتقال قدرت شماری از نامزد‌های خود برای پست‌های مختلف دولت آینده را مشخص کرد. بایدن تا پیش از این آنتونی بلینکن، جیک سالیوان، الخاندور مایورکاس را به ترتیب برای وزارت خارجه، مشاور امنیت ملی و وزارت امنیت داخلی معرفی کرد. 

همچنین جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا قرار است در صورت تائید در سنا نماینده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی شود. لیندا توماس گرینفیلد نیز به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی شد.