وعده کمک بایدن به آسیب‌دیدگان کرونا

 جو بایدن، برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه قول داد به شهروندان کمک کند تا از پیامد‌های بحران اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا رهایی یابند.

در حالی که همه گیری کرونا بدترین بحران اقتصادی آمریکا را از سال ۱۹۲۹ به وجود آورده و روند از سرگیری رشد اقتصادی این کشور نیز به علت موج جدید ویروس کرونا مختل شده است. جو بایدن کنگره را ترغیب کرد بدون اتلاف وقت یک طرح کمک مناسب تصویب کند.

بایدن که برای معرفی تیم اقتصادی دولت آینده خود در شهر ویلمینگتون در دلاویر سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: پیام ما به همه آن‌هایی که با پیامد‌های بحران کرونا مقابله می‌کنند این است که کمک‌ها به زودی از راه خواهد رسید. 

جنت یلن که از طرف جو بایدن به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا انتخاب شده است، تاکید کرد: بسیاری از شهروندان برای تامین نیاز‌های غذایی و پرداخت هزینه‌های زندگی و اجاره مسکن خود مشکل دارند.

تیم اقتصادی جو بایدن اساسا از زنان، افراد متعلق به اقلیت‌ها و مسئولان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا تشکیل شده است.

جنت یلن تصریح کرد بسیار ضروری است که به سرعت وارد عمل شویم و اجازه ندهیم که رکود اقتصادی فعلی تشدید شود و خسارات و خرابی‌های بیشتری به بار آورد.

یلن در گذشته ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده داشته است و پیش بینی می‌شود انتصاب او به عنوان وزیر خزانه‌داری آتی آمریکا به سرعت توسط سنا که البته تحت کنترل جمهوری خواهان است، تایید شود.