درگیری دوباره پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان

صد‌ها اسرائیلی در سراسر سرزمین‌های اشغالی روز پنجشنبه برای بیست و چهارمین هفته متوالی در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند و با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.

معترضان در شماری از تقاطع‌ها و بر روی پل‌ها در چندین شهر سرزمین‌های اشغالی از جمله «کرمیئیل»، «یقنعم»، «بردیس حنا» راهپیمایی کردند. بر پایه گزارش هاآرتص، پلیس و تظاهرکنندگان در تل آویو با یکدیگر درگیر شدند و یکی از معترضان به مدت کوتاهی بازداشت شد.

این در حالی است که حدود ۲۰۰ نفر دیگر جدای از معترضان به سیاست‌های نتانیاهو، در اعتراض به محدودیت‌های وضع شده از سوی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

بر پایه این گزارش، حدود ۱۵۰ نفر از معترضان نیز از «رمت گن» واقع در حومه تل آویو به «گیواتائیم» راهپیمایی کردند. این در حالی است که در شهر «نس زیونا» با وجود خشونت پلیس در هفته‌های گذشته، تظاهرات هفتگی برگزار شد.

اعتراضات در روز گذشته (پنجشنبه) در حالی انجام شد که پیشتر نیز هاآرتص از وقوع تظاهرات در شنبه‌ها علی سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده بود. به نوشته هاآرتص، مکان این اعتراضات، همانند هفته‌های گذشته، در تقاطع خیابان‌ها و پل‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

در گزارش هاآرتص آمده بود: در تظاهرات امروز نیز حضور هزاران نفر گزارش شده و این خبرگزاری از انتظار برای تجمعاتی در برابر محل اقامت نتانیاهو خبر داده است. امروز نوزدهمین شنبه متوالی است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه نخست وزیرشان دست به اعتراض می‌زنند. این اعتراضات از ماه ژوئیه (تیر) آغاز شده است.

معترضان هفته‌هاست در اراضی اشغالی علیه فساد نتانیاهو و نحوه مدیریت کرونایی او دست به اعتراض زده‌اند.