روابط گرم رژیم صهیونیستی با جمهوری آذربایجان

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان گفت که باکو شریک مهم ژئوپلتیکی و راهبردی برای تل آویو است.

به نوشته خبرگزاری «آذر تاج»، « الی کوهن » وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل  روز یکشنبه در جلسه‌ای در کنست با نمایندگان جمهوری آذربایجان گفت، اسرائیل، خانه جمهوری آذربایجان است. کوهن سپس مدعی شد که اسرائیل از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت و به آن احترام می‌گذارد.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با اشاره به سی‌امین سالگرد روابط بین باکو و تل آویو، از اهمیت راهبردی  این روابط سخن گفت و افزود، هیچ کشور دیگری در اوراسیا به اندازه جمهوری آذربایجان از روابط صمیمی و دوستانه با اسرائیل برخوردار نیست.

کوهن  گفت که دولت جمهوری آذربایجان به طور منظم هیات‌های رسمی را به اسرائیل می‌فرستد و به نوبه خود از اسرائیل نیز هیات‌هایی به این کشور سفر می‌کنند.

وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل در بخشی دیگر از سخنانش گفت، علیرغم همه گیری کرونا، گسترش روابط اقتصادی، خرید نفت و سرمایه گذاری در اقتصاد و کشاورزی این کشور ادامه خواهد داشت.

تل آویو و باکو از روابط گرم نظامی نیز برخوردارند و بارها گزارش‌هایی از فعالیتهای پهپادی صهیونیست‌ها و کمک آنها به باکو در ساخت پهپاد منتشر شده بود.

«آرائیک هاروتونیان» رئیس حکومت منطقه تحت مناقشه قره‌باغ  چندی قبل در همین رابطه  گفت، تل‌آویو در نسل‌کشی ارامنه با جمهوری آذربایجان همدست است.هاروتونیان در مقاله‌ای نوشت، اسرائیل می‌داند که سلاح‌هایش توسط جمهوری ‌آذربایجان بر علیه غیرنظامیان ارمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.