اقدامات سختگیرانه‌تر برای مواجهه با کرونا در آلمان

پس از ثبت بالاترین آمار روزانه مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان و فرا رسیدن فصل زمستان، سران این کشور روز دوشنبه با اقدامات سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موافقت کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» « آنگلا مرکل » صدراعظم آلمان در نشستی به هم حزبی‌های خود گفت که محدودیت‌های کنونی علیرغم بسته بودن رستوران‌ها ومکان‌های دیگر بسیار کم است. هم‌حزبی‌های مرکل نیز گفتند اوضاع بسیار جدی شده و اقدامات کنونی برای عبور از فصل زمستان کافی نیست.

«مارکوس سوئدر» وزیر ایالت «باواریا» که بالاترین میزان تلفات ناشی از کرونا را در این کشور را دارد، گفت که مطمئن است سران منطقه‌ای و ملی با تدابیر شدیدتر قبل از ایام کریسمس موافقت خواهند کرد.

داده‌های «موسسه رابرت کخ» روز دوشنبه ۱۲۳۳۲ مورد مبتلای جدید به کرونا را در آلمان ثبت کرد و در مجموع شمار مبتلایان  به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۵۵ مورد رسیده است. شمار فوتی‌ها در شبانه روز گذشته نیز ۱۴۷ گزارش شد . تاکنون ۱۸۹۱۹ نفر در آلمان بابت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۲۸۱۱۴۸ کشته و بیش از ۱۴.۵ میلیون مبتلا در صدر فهرست ۲۰ کشور اول جهان از منظر شمار مبتلا و تلفات ویروس کرونا قرار دارد.