واکنش کره شمالی به ادعا‌های سئول درباره همه گیری کرونا

پیونگ یانگ از تردید افکنی وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره عدم شیوع ویروس کرونا در کره شمالی انتقاد کرد.

بر این اساس، کانگ روز شنبه گفته بود «به سختی می‌شود باور کرد» که کره شمالی هیچ مورد از ابتلا به ویروس کرونا ندارد حتی به رغم این که این کشور تلاشی تمام عیار برای پیشگیری از این بیماری صورت داده باشد.

کره شمالی رسما هیچ مورد از ابتلا به کرونا را تایید نکرده هرچند گفته است هزاران «مورد مشکوک» ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارند. کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که مقام ارشد حزب حاکم در این کشور است در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد گفت: اظهارات کانگ با هدف تضعیف بیش از پیش روابط میان دو کره عنوان شده است.

وی گفت: «ما هرگز این حرف‌ها را فراموش نخواهیم کرد و وی بهای سنگینی بابت آن خواهد پرداخت.» سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گفته است شیوع کرونا در کره شمالی را نمی‌توان مردود دانست، زیرا این کشور منزوی پیش از آن که مرز‌های خود را در اواخر ماه ژانویه میلادی ببندد تبادلات تجاری و نفر به نفر با چین داشته است که منشا این ویروس در یک سال پیش بود.

گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی در حالی منتشر می‌شود که استفان بیگان، معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده اصلی این کشور در امور کره شمالی که گفتگو‌های عاری سازی هسته‌ای را در شبه جزیره کره هدایت کرده است اواخر روز دوشنبه در سفری که احتمالا آخرین سفر رسمی وی پیش از آغاز دولت جدید آمریکا خواهد بود وارد سئول شد. کره شمالی هنوز هیچ پاسخ رسمی به نتیجه انتخابات اخیر آمریکا نداده است.