واکنش سناتور جمهوری‌خواه به تلاش ترامپ برای لغو نتایج انتخابات

 تلاش‌های دونالد ترامپ برای اعلام شکست جو بایدن در انتخابات ایالت پنسیلوانیا و برگرداندن نتیجه در این ایالت و چند ایالت دیگر، اعتراض تند «پَت تومی» سناتور جمهوری‌خواه پنسیلوانیا را در پی داشت.

  به گزارش وبگاه «هیل»، رسانه‌ای شدن و سپس تایید خبر فشارهای رئیس‌جمهور آمریکا به مقام‌های پنسیلوانیا برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت، صدای اعتراض سناتور هم حزبی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا را در آورد.

پیشتر دفتر برایان کاتلر رئیس مجلس ایالتی «پنسیلوانیا» اعلام کرد که طی هفته گذشته، دونالد ترامپ دو مرتبه مستقیماً با این مقام ارشد تماس گرفته و از او خواسته تا نتیجه شمارش آراء این ایالت را به نفع وی تغییر دهد.

سخنگوی کاتلر گفت: «رئیس‌جمهور گفت، برای اصلاح و ترمیم (نتیجه انتخابات) چه کار می‌توانیم بکنیم؟». بنا بر گفته سخنگوی دفتر رئیس مجلس ایالتی پنسیلوانیا، کاتلر در پاسخ به ترامپ گفت که قانونگذاران ایالتی هیچ قدرتی برای تغییر لیست نامزدهای منتخب مجمع گزینندگان (الکتورها) ندارند.

«پَت تومی» نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در مجلس سنای آمریکا در مصاحبه با «فیلادلفیا اینکوایر» در رد این اقدامات ترامپ گفت: «این اقدامات کاملا غیرقابل قبول است و کارساز نیست».

سناتور هم حزبی ترامپ افزود: «رئیس‌جمهور باید از تلاش برای (فشار) بر قانونگذاران ایالتی به منظور برگرداندن نتایج انتخابات در ایالت‌هایشان دست بردارد».

وی با اعلام این خبر که هفته گذشته با جو بایدن «رئیس‌جمهور منتخب آمریکا» تماس گرفته است، افزود: «ما یک گفت‌و‌گوی بسیار خوب (درباره حوزه احتمالی همکاری با یکدیگر) داشتیم».

به گزارش هیل، پَت تومی این سناتور که یکی از ۳۰ عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا است که  علنا پیروزی بایدن بر ترامپ را تایید کرده‌اند، پیشتر اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ با پایان دوره مسئولیتش در سنای آمریکا قصد نامزدی برای بار سوم را ندارد.

اظهارات این قانونگذار جمهوری‌خواه در انتقاد از اقدامات رئیس‌جمهور در شرایطی مطرح شده که دیوان عالی آمریکا درخواست تیم حقوقی ترامپ برای به چالش کشاندن اعتبار پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در ایالت پنسیلوانیا را رد کرد