برنامه آمریکا برای دونالد ترامپ بعد از روی کار آمدن جو بایدن

 اثر « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا روی صحنه سیاسی آمریکا بعد از خروج او از قدرت محو نخواهد شد این مساله پیش بینی «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا است.

لیندسی گراهام تصریح کرده که دونالد ترامپ به دلیل نفوذی که روی حزب جمهوری‌خواه دارد در دوران رئیس‌جمهور آتی آمریکا، «جو بایدن»، عملاً نقش «رئیس‌جمهور در سایه» را خواهد داشت.

این نماینده ایالت کارولینای جنوبی گفت نفوذ ترامپ روی حزب جمهوری‌خواه و طرفداران زیادی که او دارد موجب خواهد شد کار نماینده‌های کنگره را برای حمایت از طرح‌هایی که مورد مخالفت او هستند دشوار خواهد کرد.

گراهام در مصاحبه با آتلانتیک گفت: «او نفوذ زیادی روی حزب جمهوری‌خواه دارد. اگر او با کارهایی که بایدن می‌کند مخالفت کند، متحد کردن جمهوری‌خواهان دشوار خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «اگر با او بشود به توافق رسید، پیشبرد کارها راحت می‌شود. از بسیاری جهات، او یک رئیس‌جمهور در سایه خواهد بود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

روز گذشته گزارش شدقانونگذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه با قطعنامه‌ای که «جو بایدن» را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به رسمیت می‌شناسد مخالفت کرده‌اند.