تظاهرات طرفداران ترامپ بار دیگر در واشنگتن

در پی رد دادخواست جمهوری‌خواهان برای ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالت آمریکا ، حامیان رئیس جمهور این کشور در واشنگتن تظاهرات برگزار می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، حامیان ترامپ قصد دارند روز شنبه با برگزاری تظاهراتی، از تلاش ناامیدانه او برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات حمایت کنند.

این تجمع تنها دو روز پیش از گردهمایی مجمع انتخاب‌کنندگان برای اعلام رسمی پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا انجام می‌گیرد.

در یکی از این تجمعات که «تظاهرات دعاکنندگان» نام گرفته، قرار است مراسمی جهت «دعا برای فرو ریختن دیوار فساد و تقلب انتخاباتی» برگزار شود.

ماه گذشته نیز حدود ده هزار نفر از طرفداران ترامپ در پایتخت آمریکا تجمع برگزار کردند که در نهایت به درگیری‌های پراکنده با حامیان جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» منجر شد.

تجمع دوباره حامیان ترامپ در واشنگتن یک روز پس از آن انجام می‌گیرد که  دیوان عالی آمریکا درخواست ایالت تگزاس و ستاد ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را رد کرد.

هر سه قاضی که از سوی ترامپ در این دادگاه منصوب شده‌اند نیز همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترمپ را رد کردند.

ترامپ در واکنش به این تصمیم در پیامی توییتری نوشت: «دیوان عالی واقعاً ما را ناامید کرد. هیچ خردی ندارد، هیچ شجاعتی ندارد!»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب به عنوان پیروز این فرایند معرفی شده است اما شکایات او در دادگاه‌های مختلف آمریکا به خاطر عدم ارائه شواهد و مدارک کافی رد شده‌اند.