افزایش تلفات کرونا درپی هجوم گردشگران به امارات

 بعد از اینکه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به دلایل دیپلماتیک مانع قرمز اعلام شدن شرایط کرونایی کشور امارات عربی متحده توسط وزارت بهداشت این رژیم شد، مسئولان درمانی اسرائیل از هجوم گردشگران صهیونیست به این کشور و سوغات آوردن ابتلا و تلفات ویروس کرونا به فلسطین اشغالی نگران هستند.

وبگاه عبری‌زبان «واللا نیوز» در این باره گزارش داد، در پی مثبت شدن آزمایش ابتلا به کرونا در صهیونیست‌هایی که از سفر به امارات بازگشته بودند، وزارت بهداشت این رژیم نگران افزایش آمار تلفات این بیماری در پی تجمع بیش از حد اسرائیلی‌ها در دبی است.

بر این اساس، مسیر هوایی تل‌آویو به ابوظبی در این روزها کاملا پر است و به صورت میانگین هفته‌ای ۶۰ پرواز انجام می‌گیرد و تخمین زده شده که حدود ۵۰ هزار صهیونیست در اواخر ماه دسامبر و برای تعطیلات هشت روزه آیین یهودی «حنوکا» همزمان با ایام کریسمس مسیحیان در دبی حضور پیدا کنند.

در روزهایی که حمل و نقل مسافری جهانی و سفرهای بین‌المللی به دلیل شیوع همه‌گیری ویروس کووید۱۹ با کاهش شدید و بی‌سابقه‌ای مواجه شده، این میزان تجمع و سفر صهیونیست‌ها در کشوری که خود به عنوان یکی از مراکز انتشار این بیماری در حوزه خلیج فارس است، به محل نگرانی شدید مسئولان درمانی تل‌آویو بدل گشته است.

به نوشته واللا، «آیلت شاکد» نماینده کنست و وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود هشدار داد: «پنجاه هزار اسرائیلی مشغول جشن گرفتن حنوکا [در دبی] هستند و هتل‌ها در اسرائیل که علامت قرمز دارند، بسته شده‌اند. باید تست کرونا برای ورودی‌ها به فرودگاه بن‌گوریون الزامی شود. باید بین دو گزینه تست یا قرنطینه یک انتخاب به آنها داده شود».

چهارشنبه هفته قبل بود که وزارت خارجه اسرائیل تصمیم وزارت بهداشت این رژیم را برای قرمز اعلام کردن کشور امارات و الزام صهیونیست‌های بازگشته از این کشور به قرار گرفتن در قرنطینه ۱۴ روزه، وتو کرد.