تعطیلی مجلس ایالتی میشیگان به علت تهدیدات طرفداران ترامپ

 در حالیکه نمایندگان مجمع گزینندگان (الکتورها) تا ساعاتی دیگر برای نامزد پیروز در ایالات خود رأی می‌دهند و نتایج انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) ریاست‌جمهوری آمریکا را به نفع «جو بایدن » نامزد دموکرات‌ها نهایی می‌کنند، برخی تهدید به خشونت‌ها از جانب طرفداران «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا موجب شده است که برای حفظ امنیت نمایندگان ایالتی و ۱۶ الکتور ایالت «میشیگان»، ساختمان مجلس این ایالت تعطیل باشد.

بنا بر گزارش شبکه «ای بی سی نیوز»، مقام‌های ایالت میشیگان می‌گویند که به توصیه نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند در حالیکه امروز (دوشنبه)، الکتورها در ساختمان سنای ایالتی تشکیل جلسه می‌دهند تا رأی خود را به نفع بایدن که با اختلاف ۱۵۴ هزار رأی در این ایالت پیروز شده است، نهایی کنند، مجلس ایالتی را تعطیل کنند.

تعطیلی مجلس ایالتی میشیگان در شرایطی صورت گرفته که در روزهای گذشته، طرفداران و مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان تظاهرات‌های مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با یکدیگر درگیر شده‌اند و تعدادی نیز بازداشت شدند.

«امبر مک‌کن» یکی از سخنگویان «مایک شرکی» رهبر اکثریت سنای ایالت میشیگان مدعی است که تعطیلی مجلس ایالتی ربطی به اعتراضات پیش‌بینی شده مقابل ساختمان کنگره ایالتی ندارد.

وی اواخر یکشنبه شب به وقت محلی بدون ارائه جزئیات بیشتر درباره تهدیدات مطرح شده گفت: «سنا، فردا (دوشنبه) بر اساس توصیه‌های نیروهای اجرای قانون، دفاتر کاری خود را تعطیل می‌کند. این تصمیم به واسطه اعتراضات پیش‌بینی شده نیست اما بر پایه تهدید به خشونت بوده است».

وی ادامه داد: «رهبری سنا اجازه تعطیلی کنگره (ایالتی) را ندارد. این تصمیم توسط کمیسیون کنگره اتخاذ شده است».

یکی از سخنگویان «لی چتفیلد» رئیس مجلس نمایندگان میشیگان تعطیلی مجلس نمایندگان ایالتی را نیز مورد تأیید قرار داد.

یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان ایالت میشیگان در این خصوص در یک پیام توییتری نوشت به واسطه «نگرانی‌های امنیتی»، قانونگذاران ایالت روز دوشنبه از راه دور به کار خود ادامه می دهند.

روز گذشته (یکشنبه)، رسانه‌های آمریکایی از بازداشت حداقل 33 نفر در جریان اعتراضات حامیان و مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آخر هفته در واشنگتن دی سی پایتخت ایالات متحده خبر دادند.

وقوع درگیری میان حامیان و مخالفان ترامپ و همچنین پلیس با معترضان در پی لشکرکشیهای خیابانی حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ طی روزهای شنبه و یک شنبه، پایتخت آمریکا را ناآرام کرده بود. شنبه عصر و یک شنبه صبح به وقت محلی هزاران نفر از معترضان که خواستار ابطال نتایج شمارش آرا هستند به خیابانهای پایتخت آمریکا آمده بودند که به زد و خورد و آشوب کشید شد.

روزنامه نیویورک تایمز هم روز یک شنبه گزارش داد که در این درگیریها حداقل 4 نفر بر اثر ضربات چاقو مجروح شده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا حین عزیمت برای دیدن مسابقه فوتبال آمریکایی در آکادمی ارتش، با بالگرد از تجمع هواداران خود در واشنگتن بازدید کرده بود. منتقدان این اقدامات ترامپ را تحریک حامیان خود برای اعتراضات خیابانی خوانده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.