داعش توان ایستادگی در مقابل نیرو‌های عراقی را ندارد

 «علی الوائلی»، کارشناس مسائل امنیتی عراق اعلام کرد که فعالیت گروه تروریستی داعش بسیار کم شده و این گروه تضعیف شده است و دیگر نمی‌تواند به مبارزه و مقابله در برابر نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق بپردازند.

او گفت: گروه تروریستی داعش بسیار تضعیف شده است و بجای مبارزه به روش‌های جنایتی گروهک‌ها روی آورده است.

این کارشناس مسائل امنیتی افزود: داعش از مناطق بیابانی و دورافتاده که صعب العبور هستند به ویژه در استان‌های دیاله، صلاح الدین و کرکوک برای مخفی شده و برنامه ریزی برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه مردم و نیرو‌های امنیتی استفاده می‌کند.

او تاکید کرد: نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق در عملیات‌های ویژه خود این گروه تروریستی را ریشه کن کردند به گونه‌ای که توان ایستادگی و مبارزه با نیرو‌های عراقی را ندارد و شبیه گروهک‌های جنایتکار مخفی شده و تحرکات محدودی دارد.

این کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به اینکه مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها و استان‌ها مکان مناسبی برای مخفی شده تروریست‌ها هستند از همکاری برخی عناصر جنایتکار و مجرمان داخلی در این مناطق با تروریست‌ها خبر داد و نصب دوربین برای رصد تحرکات از راه دور در حومه شهر‌ها و فعالیت اطلاعات بیشتر نیرو‌های عراقی را خواستار شد.

با وجود اینکه کارشناسان و فرماندهان امنیتی و سیاسی عراق از کاهش قدرت گروه تروریستی داعش و دستگیری و هدف قرارگرفته شدن عناصر تروریستی خبر می‌دهند، آمریکا با حمایت مالی و تسلیحاتی از عناصر باقی مانده برای بر هم زدن امنیت و متشنج نشان دادن اوضاع کلی عراق به دنبال دستیابی به بهانه‌ای برای ماندن در این کشور برای پیشبرد اهداف خود است.