دیدار نماینده ویژه سلطان عمان با دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح

«جبریل الرجوب» دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح امروز چهارشنبه نامه‌ای از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به « هیثم بن طارق » سلطان عمان تحویل داد.

به گزارش خبرگاری فلسطینی (وفا)، « اسعد بن طارق آل سعید» معاون روابط و همکاری بین‌الملل و نماینده ویژه سلطان عمان این نامه را از الرجوب تحویل گرفت.

الرجوب و آل سعید در دیدار با یکدیگر در مسقط، درباره روابط دوجانبه میان عمان و تشکیلات خودگردان و راه‌های حمایت و توسعه آن در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

دبیر کل جنبش فتح از طرف رهبری تشکیلات خودگردان و محمود عباس از مواضع عمان و سلطان این کشور در حمایت  از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی قدردانی کرد و همه اشکال حمایت عمان را ارج نهاد.

آل سعید هم بر موضع ثابت عمان در حمایت از آرمان و حقوق ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: «عمان حامی راه حل سیاسی مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی برای تحقق صلح عادلانه و دائمی در منطقه است».

یک منبع دیپلماتیک روز سه‌شنبه به روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» خبر داده بود که عمان و اندونزی می‌توانند کشورهای بعدی باشند که طی هفته‌های آتی به عادی سازی روابط با اسرائیل می‌پردازند. امارات، بحرین، سودان و مغرب تا پیش از این با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده‌اند.