جریمه سختگیرانه ناقضان قوانین کرونایی در عربستان

 وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد تجمع و یا دعوت افرادی خارج از اعضای خانواده به تعداد بیش از ۵۰ نفر در فضا‌های سربسته، نقض قوانین کرونایی این کشور محسوب می‌شود.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد بر هر تجمع داخل خانه، استراحتگاه ها، مزارع یا مناطق سر بازی که بیش از ۵۰ نفر در آن حضور دارند، جریمه اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برای نخستین تخلف، جریمه‌ای به میزان ۱۵ هزار ریال سعودی برای آن تسهیلات و مقامی که دست به این میزبانی زده اعمال خواهد شد و ۵ هزار ریال سعودی نیز بر حضار و مدعوین اعمال خواهد شد.

در صورتی که این تخلف بار دیگر تکرار شود، میزان این جریمه برای دومین بار، دو برابر و به میزان ۳۰ هزار ریال سعودی برای میزبان و ۱۰ هزار ریال برای مدعوین خواهد شد.

وزارت کشور عربستان در ادامه اعلام کرد در صورتی که نقض قانون برای سومین بار نیز از سوی میزبان تکرار شود، جریمه بار دیگر دوبرابر خواهد شد و آن‌ها به دادستانی عمومی ارجاع داده می‌شوند؛ همچنانکه حضار و مدعوین نیز تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است تا کنون بیش از ۳۶۰ هزار نفر در عربستان سعودی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۶ هزار نفرجان خود را از دست داده اند.

آمریکا با دارا بودن بیش از ۱۸ میلیون نفر مبتلا، همچنان بالاترین موارد ابتلا را در میان کشور‌های جهان از ان خود کرده است.

همچنین تا کنون بیش از ۷۶ میلیون و ۷۰۸ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۶۹۳ هزار نفر جهان خود را از دست داده اند.