حمله سایبری نرم‌افزار‌های جاسوسی صهیونیستی به خبرنگاران الجزیره

 ده‌ها خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کردند توسط نرم افزار‌های جاسوسی شرکت‌های صهیونیستی هک شده اند.

محققان دانشگاه تورنتو در یک بررسی اعلام کردند در یک حمله سایبری بی سابقه تلفن همراه ده‌ها خبرنگار شبکه الجزیره به وسیله نرم افزار‌های صهیونیستی هک شده است و گفته می‌شود این حمله سایبری به دستور عربستان و امارات صورت گرفته است. محققان کانادایی همچنین اعلام کردند آن‌ها به آنچه که به نظر می‌رسد یک کارزار جاسوسی بزرگ علیه یکی از سازمان‌های رسانه‌ای برجسته جهان باشد، پی برده اند.

این بررسی که از سوی برترین محققان نظارت بر امنیت دیجیتال دنیا نوشته شده، نگرانی‌های بسیاری را درباره گوشی‌های تلفن همراه ساخت شرکت اپل و قابلیت آن‌ها در حفظ امینت خصوصی ایجاد کرده است.

محققان کانادایی در بررسی خود اعلام کردند نرم افزار جاسوسی شرکت «ان اس او» اسرائیل در صورت استفاده توسط کاربران سیستم عامل اپل تمام دستگاه را از نظر امنیتی آسیب پذیر می‌کند. گروه ان اس او که نرم افزار‌های جاسوسی آن در کمپین‌های نظارتی قبلی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی مورد استفاده قرار گرفته است اعلام کرده که این نرم افزار فقط برای استفاده توسط مشتریان دولت برای ردیابی تروریست‌ها و جنایتکاران استفاده می‌شود.

شایان ذکر است، عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در سال ۲۰۱۷ از قطر خواستند که شبکه الجزیره را در راستای رفع حصر دیپلماتیک و اقتصادی دوحه تعطیل کند.