خطر کرونای انگلیسی برای کودکان

 دانشمندان روز دوشنبه اعلام کردند که گونه جدید ویروس  کرونا  که به سرعت در حال انتشار در انگلیس است جهش‌هایی دارد که بر خلاف گونه قبلی آن، می‌تواند کودکان را نیز همانند بزرگسالان مبتلا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محققان گروه دولتی «تهدیدهای ویروس تنفسی جدید و نوظهور» انگلیس روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین یافته‌های درباره گونه جدید ویروس کرونا در این کشور صحبت کردند.

این محققان با رهگیری گونه جدید ویروس کرونا گفتند که این ویروس به سرعت به گونه حاکم در جنوب انگلیس تبدیل شده و امکان دارد که به سرعت در سراسر این کشور منتشر شده و ویروس کرونای گونه غالب در انگلیس شود.

پروفسور «پیتر هاربی» استاد دانشگاه اکسفورد در همین زمینه گفت: « در حال حاضر ما اطمینان بالایی داریم که این گونه، قدرت انتقال بیشتری در مقایسه با گونه دیگری که در حال حاضر در انگلیس بوده، دارد.»

«نیل فرگوسن» استاد کالج لندن و متخصص بیماری‌های عفونی نیز در جمع خبرنگاران گفت: ‌«نشانه‌هایی وجود دارد که گونه جدید تمایل بیشتری به ابتلای کودکان دارد.»

وی در ادامه گفت که باید به جمع‌آوری اطلاعات بیشتری در این زمینه پرداخته شود تا رفتار این گونه جدید مشخص شود.

پدیدار شدن گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس که قدرت انتقال آن 70 درصد بیش از گونه قبلی آن است سبب شده تا تعدادی از کشورها مرزهای خود را به روی انگلیس ببندند. از سوی دیگر انگلیس نیز درآستانه کریسمس محدودیت‌های شدیدی در این کشور در نظر گرفته است.

«وندی بارکلی» از دیگر محققانی که در این کنفرانس خبری حضور داشت گفت از جمله جهش‌هایی که ویروس جدید دارد تغییر در نحوه ورود به سلول‌های انسانی است که این بدان معناست که ممکن است کودکان نیز همانند بزرگسالان مستعد ابتلا به آن باشند که در این صورت می‌توان انتظار داشت شاهد ابتلای کودکان بیشتری به ویروس کرونا باشیم.