صهیونیست‌ها نتانیاهو را مقصر انتخابات می‌دانند

 یک روز بعد از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و قطعی شدن برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در فلسین اشغالی طی دو سال اخیر، صهیونیست‌ها «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر این رژیم را مقصر می‌دانند.

نظرسنجی که امروز (چهارشنبه) توسط مؤسسه «کانتار» به سفارش شبکه «کان‌نیوز» انجام شده، نشان می‌دهد ۴۳ درصد از ساکنان فلسطین اشغالی، نتانیاهو را به‌عنوان مقصر برگزاری انتخابات سرزنش می‌کنند.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع» طبق نتایج این نظرسنجی، صهیونیست‌ها باور دارند که نتانیاهو از حفره‌ای در توافق ائتلاف کابینه مرتبط با طرح بودجه سوءاستفاده کرد تا نخست‌وزیری چرخشی را از «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید بگیرد.

این تحقیق همچنین نشان داد که ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان خواستار نخست‌وزیری «گیدئون سعر» هم‌حزبی پیشین نتانیاهو هستند که چند روز پیش از لیکود جدا شده و حزب جدیدی تأسیس کرد.

طبق این گزارش، ۳۹ درصد از صهیونیست‌ها نیز همچنان خواستار تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو هستند. «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا نیز از حمایت ۲۳ درصدی برای نخست‌وزیری برخوردار است.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) شامگاه گذشته با طرح تمدید مهلت بررسی و تصویب بودجه سالیانه مخالفت کرد تا فلسطین اشغالی برای چهارمین بار در دو سال اخیر به انتخابات سراسری کشیده شود.

خبرگزاری «رویترز» در مطلبی نوشت که نتانیاهو در انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی با مشکلاتی مانند اعتراضات هفتگی، دادرسی پرونده‌های فساد و رقیبی تازه از حزب خود مواجه است که در انتخابات‌های قبل چنین نبود.

برخی تحلیلگران سیاسی صهیونیست معتقدند که نتانیاهو تلاش کرد از اختلاف‌نظر با حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» درباره لایجه بودجه سالیانه استفاده کند تا اسرائیل به انتخابات مجدد کشیده و خود را از شراکت قدرت با گانتز خلاص کند.

از طرفی برخی دیگر می‌گویند او سعی دارد با انتخابات، از زیر بار حضور در دادگاه بگریزد.