گلوله‌باران مجدد روستاهای سوریه

منابع خبری از آغاز مجدد حملات توپخانه‌ای ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور به شهر «عین عیسی» در استان رقه (شمال سوریه ) خبر می‌دهند.

خبرگزاری «هاوار» گزارش داد که لحظاتی پیش این حملات آغاز شده و روستاهای «المشیرفه» و «جبهل» بمباران شده‌اند. این روستاها در فاصله دو کیلومتری شرق عین عیسی و در نزدیکی مسیر بین‌المللی «ام-۴» قرار دارد.

هاوار خبر داد که نیروهای وابسته به ترکیه در این حملات از سلاح سنگین استفاده کردند و همین مسئله باعث شده است که مردم این منطقه، دست به تظاهرات بزنند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -وابسته به تروریستها- هم ضمن تأیید خبر این حملات، گزارش داد، شماری از ساکنان عین عیسی در اعتراض به حملات ترکیه دست به تظاهرات زدند.

دیدبان همچنین گزارش داد، نظامیان روس، صبح امروز ۲۲ کامیون سلاح و تجهیزات لجستیک به پایگاه خود در عین عیسی ارسال کردند.

به گزارش این مرکز، این در حالی است که تروریستهای وابسته به ترکیه شامگاه گذشته با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به شدت در اطراف جهبل و المشیرفه درگیر شدند.

به گفته این مرکز، در جریان درگیریهای شب گذشته، هفت نفر از عناصر وابسته به ترکیه کشته و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این مرکز تأکید کرد، با این حملات، تعداد عناصر وابسته به ترکیه که از روز جمعه گذشته تا به امروز کشته شدند، به ۲۴ نفر رسیده است و در مقابل پنج نفر از عناصر کُرد کشته شدند.

عین عیسی در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد. این گروه تحت حمایت آمریکا است؛ با این حال، آمریکا تاکنون در درگیری با نیروهای وابسته به ترکیه، از این عناصر حمایت نکرده است.

ترکیه نیز مدعی است که باید عناصر کُرد از عین عیسی خارج شوند، در غیر این صورت، این شهر را مطابق چند شهر دیگر در شمال سوریه اشغال خواهد کرد.