انتشار جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حمله هوایی اخیر به سوریه چهار کارگاه تولید اسلحه را مورد هدف قرار داده است. یک شرکت اطلاعاتی خصوصی تصاویری از حمله بامداد جمعه منتسب به رژیم صهیونیستی علیه یک مجتمع تولید در نزدیکی مصیاف را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بامداد روز جمعه در یک سری حملات هوایی چهار تأسیسات تولید سلاح در شمال غربی سوریه هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری سانا سوریه اعلام کرد این حمله در نزدیکی شهر مصیاف روی داد. دیده بان حقوق بشر سوریه که یک سازمان مخالف دولت سوریه است، ادعا کرد که این حملات مواضع گروه‌های منتسب به محور مقاومت را هدف حمله قرار داده است، هرچند که این ادعا تاکنون تایید نشده است. این سازمان همچنین اعلام کرده که این حملات انبار‌های تسلیحاتی سوریه را هدف قرار داده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های این تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سوی شرکت «ایمجست اینترنشنال» (ImageSat International)، حملات هوایی روز جمعه چهار ساختمان تولید سلاح را مورد هدف قرار داده است که احتمالا از آن‌ها برای مونتاژ اجزای موتور‌های موشکی و کلاهک‌های جنگی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مصیاف یک منطقه نظامی مهم برای دولت سوریه محسوب می‌شود که شامل یک آکادمی نظامی و یک مرکز تحقیقات علمی است. بر اساس این گزارش، پدافند هوایی سوریه با موشک‌های دشمن مقابله و اکثر آن‌ها را رهگیری کرده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز جنگ داخلی و ظهور تروریست‌های داعش در سوریه در سال ۲۰۱۱، صد‌ها تجاوز آشکار علیه دولت سوریه و محور مقاومت انجام داده و امید داشته تا بتواند بشار اسد را از صحنه سیاسی سوریه حذف کند. 

همزمان دمشق اعلام کرده که به طور جدی موضوع تجاوز رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند و موضوع را از طریق شورای امنیت دنبال خواهد کرد.