سفر یک هیئت از مغرب به سرزمین‌های اشغالی

 بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر یک هیئت از مغرب به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر این اساس، نتانیاهو گفت: دیروز با محمد ششم، پادشاه مغرب به صورت تلفنی گفتگو کردم. طبق توافق صورت گرفته، قرار است یکشنبه یک هیئت از مغرب به اسرائیل سفر کند و شرایط برای ایجاد سفارتخانه و پرواز مستقیم میان دو طرف برقرار شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین پادشاه مغرب را دعوت به سفر به سرزمین‌های اشغالی و گفتگو مستقیم با مقامات تل آویو کرد.

پیشتر نیز رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی با محمد ششم، پادشاه مراکش دیدار کرد و در این دیدار به نیابت از نتانیاهو، وی را دعوت کرد تا به اسرائیل سفر کند. روز سه شنبه، یک هیئت آمریکایی-اسرائیلی به سرپرستی جرد کوشنر، دستیار ترامپ و مایر بن شبات، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، از رباط پایتخت مراکش بازدید کردند. در این بازدید، آن‌ها بیانیه مشترک سه جانبه‌ای را امضا کردند.

اوایل دسامبر رئیس جمهور آمریکا با ادعای دستیابی به موفقیت بزرگ برای صلح در خاورمیانه، خبر برقراری روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت علاوه بر برقراری مجدد روابط دیپلماتیک، به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب توسط آمریکا از صحرای غربی توسط ایالات متحده انجام می‌شود.

مراکش چهارمین کشوری است که با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرد. پیش از این امارات، بحرین و سودان در مسیر خیانت به آرمان فلسطین گام برداشتند.