ترامپ: تقلب در انتخابات آمریکا غیرقابل انکار است

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنبه با انتشار پیامی در توئیتر از جمهوری‌خواهان سنا به خاطر عدم حمایت از تلاش هایش در به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر انتقاد کرده است.

 بر اساس این گزارش، ترامپ از جمهوریخواهان سنا خواسته است تا قبل از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، برای ابطال و تغییر نتایج انتخابات، مبارزه کنند.

 ترامپ از میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا و سایر جمهوریخواهان انتقاد کرده و گفته است که "آنها هیچ کاری انجام نمی دهند آن هم در شرایطی که کنگره اوایل ماه آینده قصد دارد درباره تایید نتایج آرا کالج الکترال رای گیری کند."

وی افزود: اگر یک نامزد دموکرات ریاست جمهوری با یک انتخابات تقلبی و سرقت شده روبرو می‌شد، با چنین اسنادی که هرگز قبلا دیده نشده است، سناتورهای دموکرات آن را یک اقدام جنگی در نظر می گرفتند. میچ مک کانل و سایر جمهوریخواهان هیچ کاری انجام نمی دهند و فقط می خواهند اجازه دهند نتایج انتخابات تصویب شود، بدون هیچ مبارزه‌ای. مدارک تقلب غیرقابل انکار است.

آخرین تلاش های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات جنجالی 3 نوامبر در حالی است که کنگره قصد دارد 6 ژانویه درباره آرا کالج الکترال رای گیری کند.

هنوز هیچ سناتور جمهوریخواهی حاضر نشده است با قاطعیت بگوید از طرح برخی جمهوریخواهان مجلس نمایندگان برای به چالش کشیدن نتایج آرا کالج الکترال حمایت می کند.

ترامپ در ادامه افزود: ورود شب هنگام تعداد زیادی از آرا پستی در ایالت های حساس و مهم، دستکاری صندوق های رای، رای دادن دوباره برخی افراد، رای دهندگان فوت شده، امضاهای تقلبی، رای دادن مهاجران غیرقانونی و جلوگیری از نظارت جمهوریخواهان و بسیاری دیگر از تخلفات در انتخابات رخ داده است.

وی در ادامه با انتقاد شدید از دستگاه قضایی و اداره تحقیقات فدرال، نوشت: دادگاه ها بد عمل کردند، اف بی آی و دیوان عالی به وظیفه خود عمل نمی کنند و نظام انتخاباتی ما شبیه یک کشور جهان سومی شده است. اخبار جعلی است و آزادی بیان رسانه ها مدت هاست که از بین رفته است.