تیراندازی در تولوز فرانسه

در جریان یک حادثه تیراندازی در منطقه میرای، در شهر تولوز در جنوب شرق فرانسه یک نفر کشته شد.

هنگامی که پلیس به محل وقوع حادثه میرسد، با جسد فردی مواجه می‌شود که سلاحی در کنار وی قرار داشت. کارشناسان گفته‌اند که این حادثه احتمالا تسویه حساب میان گروه‌های محلی تجارت مواد مخدر بوده است.

این پنجمین حادثه جنایی منجر به قتل در شهر تولوز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون به شمار می‌آید. درگیری‌های خشونت آمیز در این شهر در ماه‌های اخیر با افزایش مواجه بوده که طی آن تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

نخست وزیر فرانسه در جریان سفر ماه اکتبر خود به این شهر اعلام کرد که قصد دارد تعداد نیروهای پلیس در نواحی حاشیه‌ای این شهر را افزایش داده تا نگرانی ساکنان این مناطق را کاهش دهد و طی آن ۱۰۰ پلیس به این منطقه افزوده شد.

بر اساس تصمیم نخست وزیر فرانسه، سه نفر از مهمترین عناصر تجارت مواد مخدر در این منطقه در ماه نوامبر گذشته دستگیر شدند تا از آنها درباره جنایات روی داده در این شهر تحقیق بعمل آید.

در شهریور ماه نیز رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند که ساکنان منطقه «لالاندی» در نزدیکی شهر تولوز  با نیروهای امنیت و دفاع مدنی فرانسه تماس گرفته و بروز یک حادثه تیراندازی در این منطقه را اطلاع دادند.

در این حادثه تیراندازی یک جوان هجده ساله جان خود را از دست داد و یک دختر نوجوان نیز که به همراه این فرد بوده به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.

پیش از آن نیز یک تیراندازی دیگر در شهر «دو-سور»، واقع در غرب فرانسه اتفاق افتاد. این تیراندازی حین یک جلسه کاری رخ داد و در آن یک مرد مسلح اقدام به شلیک به سمت حاضران کرد. 

این تیراندازی به کشته شدن سه نفر منجر شد. یک نفر دیگر از قربانیان هم مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.