پوتین بی‌وقفه در بحبوحه کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، شیوع ویروس کرونا هیچ تغییری در روند کاری « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری پسکوف» روز سه شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به سئوالی در مورد تغییر فعالیت « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه در طول سال گذشته در بحبوحه کرونا، گفت: «جهان متفاوت شده و کار رئیس جمهور روسیه به حالت ضد بحران (کرونا) تغییر یافته، اما در کل هیچ تغییری نداشته است.»

پسکوف گفت: «ما رئیس جمهور را اغلب در هنگام برگزاری نشست‌ها از صفحه تلویزیون می‌ببینیم، اما اساساً هیچ چیز تغییر نکرده است. سرعت سفرهای کاری مهم ثابت باقی مانده، اگرچه این روزها تا حدودی کمتر از قبل شده است.»

پسکوف افزود، رئیس جمهورهمیشه معتقد است که نتیجه نهایی کار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.وی گفت: «اگر لازم باشد برای حمایت معنوی  یا حمایت موثر جلساتی برگزار شود، پوتین می‌رود و این کار را انجام می‌دهد.»

رئیس جمهور روسیه چندی قبل سال 2021 را سال «علم و فناوری» نامگذاری کرد. بر اساس فرمان پوتین، این نامگذاری با هدف پیشبرد توسعه علمی و فناوری بیشتر در فدراسیون روسیه انجام شده است. رئیس جمهور روسیه دولت خود را موظف کرده تا یک کمیته سازمانی برای سال علم و فناوری ایجاد کرده و «دیمیتری چرنیشنکو» معاون نخست وزیر و «آندری فورسنکو» معاون ریاست جمهوری را در راس این کمیته قرار داد.

‌در دستور پوتین آمده است: «دولت روسیه باید طرحی را تهیه و به تایید برساند که بر اساس آن رویدادهای اصلی در چارچوب سال علم و فناوری مشخص شده باشد.»