انگلیس در آمار مبتلایان کرونا رکورد زد

دولت انگلیس روز سه‌شنبه از ثبت ۵۳۱۳۵ مورد ابتلای جدید به « کووید-۱۹ » (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) خبر داد.

خبرگزاری رویترز نوشته این آمار بالاترین میزان ابتلا به کرونا از اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی است که انگلیس انجام تست‌های عمومی را آغاز کرد. 

آمار جدید، رشد زیادی نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد که لندن ابتلای ۴۱۳۸۵ نفر به بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرد. 

مطابق با آمار جدید، تعداد افراد جدیدی که در بازه ۲۸ روز گذشته برای اولین بار به کرونا مبتلا شده و  جانشان را از دست داده‌اند به ۴۱۴ نفر رسیده است. این شاخص، روز گذشته ۳۵۷ نفر بود. 

انگلیس و ایتالیا دو کشوری هستند که در اروپا بیشترین آمار تلفات بر اثر کرونا را به خودشان اختصاص داده‌اند. وزیر بهداشت انگلیس چند هفته پیش از کشف گونه جدیدی از کرونا خبر داد که جهش یافته و با سرعت بیشتری منتشر می‌شود. 

«سوزان هاپکینز»، از مقام‌های وزارت بهداشت انگلیس به رویترز گفت: «شاهد سطوح بی‌سابقه‌ای از ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر پادشاهی متحده هستیم. این مسئله برای ما بسیار نگران‌کننده است چون بیمارستان‌هایمان در آسیب‌پذیرترین وضعیت قرار دارند.»

هاپکینز گفت یکی از دلایل افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به کرونا نتیجه تأخیرها در گزارش‌دهی موارد ابتلا به دلیل تعطیلات کریسمس بوده است. با این وجود او گفت که افزایش آمارها تا حدی زیادی نشان‌دهنده افزایش واقعی موارد ابتلا است. 

 

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه دو هفته پیش از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.«مت هانکوک» گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

مقام‌های دولت انگلیس به سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند که کرونای انگلیسی از اوایل سپتامبر شروع به انتشار کرده است.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت دوشنبه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری برای توضیح درباره ویژگی‌های نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا اعلام کردند  گونه جدید این ویروس مسری‌تر است اما شواهدی مبنی بر مرگبارتر بودن آن وجود ندارد.

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت که جلوگیری از انتقال گونه جدید اهمیت حیاتی دارد زیرا هر چه ویروس جدید بیشتر منتشر شود فرصت بیشتری برای جهش دارد. 

«ماریا ون کرکوف»، از مقام‌های دیگر سازمان جهانی بهداشت گفت محققان انگلیس در حال بررسی سرعت انتقال گونه جدید ویروس هستند. آنها گفته‌اند که این ویروس با سرعت بیشتری منتقل می‌شود. 

کرکوف گفت از جمله دیگر موضوعاتی که محققان در حال بررسی آن هستند این است که آیا این ویروس به ایجاد علائم شدیدتر بیماری «کووید-۱۹» یا مرگ بیشتر منجر می‌شود یا خیر. او تأکید کرد هنوز شواهدی در تأیید این گزاره وجود ندارد.