ویروس کرونای انگلیسی به آمریکا رسید

 جرد پولیس، فرماندار کلرادو از شناسایی نخستین فرد مبتلا به نوع جدید ویروس  کرونا  که در انگلیس جهش یافته خبر داد.

مقام‌های بهداشتی ایالت کلرادو می‌گویند٬ فرد مبتلا یک مرد است که هم اکنون در جنوب شرقی دونور در قرنطینه به سر می‌برد و سابقه سفر نیز ندارد.

آزمایشگاه ایالتی کلرادو شناسایی نوع جدید ویروس کرونا را تایید کرده و به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اطلاع داده است.

محققان در انگلیس معتقدند نوع جدید ویروس کرونا قابلیت شیوع بیشتری دارد و کسانی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به طور متوسط آن را به ۱.۵ نفر انتقال می‌دهند، حال آن که این میزان در مورد ویروس قبلی کرونا ۱.۱ نفر بود.

مقام‌های بهداشتی کلرادو می‌گویند واکسن های موجود برای مقابله با کرونا در برابر این نوع جهش یافته نیز موثر هستند.

در همین حال مقام‌های بهداشتی این ایالت٬ تحقیق در خصوص افراد احتمالی مبتلا به این ویروس جهش یافته کرونا را آغاز کرده‌اند.

جرد پولیس گفت: چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد این نوع جدید بیماری جهش یافته کووید ۱۹ نمی‌دانیم ، اما دانشمندان در انگلیس به جهان هشدار می‌دهند که به طور قابل توجهی سرعت سرایت آن بیشتر است.

در همین حال مقام‌های بهداشتی ایالت کالیفرنیا، ضمن هشدار نسبت به پیامدهای شیوع گسترده ویروس کرونا، از تمدید دستور در خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا خبر دادند.

گوین نیوسم، فرماندار ایالت کالیفرنیا، در سوم دسامبر برای پنج منطقه ایالت کالیفرنیا دستور در خانه ماندن صادر کرده بود و این فرمان روز دوشنبه منقضی می‌شد.

ایالت کالیفرنیا هم اکنون با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه است و با بیش از دو میلیون مبتلا در صدر ایالت‌های آمریکا قرار دارد.

هم اکنون بیش از ۱۹ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در آمریکا مبتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند و بیش از ۳۴۶ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.