وعده بایدن برای کنترل کرونا طی۱۰۰ روز

 جو بایدن وعده داد در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری خود همه گیری کرونا در آمریکا تحت کنترل درآید.

رئیس جمهور منتخب آمریکا روز سه شنبه در ویلمینگتون گفت برنامه دولت ترامپ برای واکسیناسیون آمریکایی‌ها بسیار کند است. بایدن متعهد شد در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری خود همه گیری کرونا در آمریکا تحت کنترل درآید.

بایدن که پیش از شروع سوگند ریاست جمهوری در ۲۰ ژانویه تا حد زیادی از تقابل با ترامپ امتناع می‌کند، گفت که به عنوان رئیس جمهور او تلاش بسیار جدی تری را با مشارکت و رهبری بیشتر نهاد‌های فدرال برای بازگرداندن اوضاع به مسیر اصلی در پیش می‌گیرد. وی تاکید کرد برای این کار از تمامی ابزار‌ها و تجهیزات لازم بهره خواهد گرفت.

مقامات دولت آمریکا پیش از این پیش بینی کرده بودند که ۲۰ میلیون واکسیناسیون تا پایان دسامبر انجام خواهد شد، اما طبق تنها یک بررسی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در حالی که فقط دو روز به پایان دسامبر مانده تاکنون فقط حدود ۲ میلیون نفر واکسینه شده اند.

آمریکا در حال حاضر با بیش از ۱۸ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۵۲ نفر مبتلا، در صدر جدول آلوده‌ترین کشور‌های آلوده قرار دارد. بیش از ۳۳۵ آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را باخته اند. عملکرد ضعیف دولت ترامپ در طول همه گیری کرونا همیشه محل انتقاد بوده است.