افزایش شمار مبتلایان به کرونا در غزه

 شمار مبتلایان به  کرونا  در غزه بار دیگر افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره غزه ادامه می‌دهد و قصد ندارد آن را لغو کند.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۱ فلسطینی دیگر نیز در نوارغزه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر هم در این منطقه بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند. بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در نوارغزه به بیش از ۳۹ هزار نفر رسیده است.

این درحالی است که اخیراً گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این زمینه، نسبت به پیامدهای وخیم ممانعت از ورود دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازِ نوارغزه برای مقابله با کرونا به رژیم صهیونیستی به شدت هشدار دادند.

این گروه‌ها در بیانیه خود تأکید کردند که اگر جان فلسطینیان در نتیجه ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود تجهیزات پزشکی به غزه به خطر بیفتد، تمامی گزینه‌ها برای مقابله با این رژیم مطرح خواهد بود.

افزون بر این، «جمال الخضری» رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه در سخنانی گفته بود: علیرغم شیوع ویروس کرونا و رو به وخامت نهادن اوضاع انسانی در نوارغزه، محاصره این منطقه توسط صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد و جامعه جهانی نیز عملکرد تأثیرگذاری ندارد.

الخضری خواستار اعمال فشار جامعه جهانی بر رژیم صهیونیستی برای شکستن محاصره غزه شد. وی تصریح کرد: تداوم محاصره نوارغزه در سایه شیوع کرونا به معنای مجازات دسته جمعی بیش از ۲ میلیون فلسطینیِ ساکن غزه است