آغاز واکسیناسیون اضطراری در چین

 کمیسیون ملی بهداشت این کشور با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۲۴ مورد ابتلا به  ویروس کرونا  از جمله ۸ مورد داخلی در این کشور ثبت شده است؛ اعلام کرد همزمان با بازگشت کرونا به این کشور، چین بر اساس اولویت بندی انجام شده  واکسیناسیون اضطراری را در پکن آغاز می‌کند.

بنابر این گزارش، از ۲۴ مبتلای گزارش شده در این کشور ۸ مورد داخلی و ۱۶ مورد وارداتی یعنی شهروندان چینی هستند که به این کشور بر گشته اند.

از ۸ مورد داخلی، ۴ مورد در استان شمالی هلیونجیانگ، ۲ مورد در استان لیائونینگ، یک مورد در پکن و یک مورد هم در استان خبی ثبت شده است.

شناسایی ۲۴ مورد ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعته گذشته در چین، در حالی است که طی هفته های اخیر هر روز مواردی از ابتلا به کرونا در همین حدود گزارش شده است.

با سرد شدن هوا در استان های شمالی چین به نظر می رسد ویروس کرونا در این کشور بار دیگر شیوع پیدا کرده و دولت هم از مردم خواسته است ماسک بزنند و موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

آغاز واکسیناسیون عمومی در چین

به گزارش ایرنا، همزمان با شیوع مجدد ویروس کرونا، چین اعلام کرد که ۹ گروه کلیدی را برای آغاز واکسیناسیون تا پیش از سال نو چینی اولویت بندی کرده است. سال نو چینی هفته اول بهمن آغاز می شود.

بر این اساس مسافرانی که به خارج از چین سفر کنند، کارکنان پزشکی، کارمندان بخش های دولتی، کارمندان بازرسی قرنطینه در گمرک ها، باربران شاغل در بنادر و کارگران صنایع حمل و نقل بین المللی و داخلی؛ جزو اولویت های ششگانه چین برای تزریق واکسن کرونا هستند.

از امروز (یکشنبه) واکسیناسیون عمومی کرونا در پکن پایتخت چین آغاز شد و در نخستین گروه، کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند واکسینه شدند.