رئیس‌جمهور سوریه پیشنهاد آمریکا و اسرائیل را رد کرد

 یک سیاستمدار لبنانی می‌گوید رئیس جمهور سوریه پیشنهاد آمریکا و رژیم صهیونیستی را در خصوص جولان اشغالی نپذیرفته است.

وئام وهاب، رئیس حزب التوحید العربی لبنان گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی داشتند با ارائه پیشنهاداتی در خصوص بازسازی سوریه و کنترل ادلب به بشار اسد، او را به دست کشیدن از جولان اشغالی ترغیب کنند که با مخالف اسد روبرو شدند.

این مقام لبنانی همچنین از کسانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ضربه زدن به جنبش حزب الله ترغیب می‌کنند به عنوان جاسوس و مخبر سفارت‌ها نام برد و گفت: در میان برخی از نمایندگان پارلمان و وزرا چنین افرادی دیده می‌شود هر چند نهاد‌های امنیتی از پیگیری آن‌ها خودداری می‌کند.

پیشتر ساکنان جولان اشغالی در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز قانون ننگین الحاق (جولان اشغالی سوریه به رژیم صهیونیستی) تاکید کردند «قانون الحاق» که رژیم اشغالگر صهیونیستی در تاریخ چهاردهم دسامبر سال ۱۹۸۱ صادر کرد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی آن را به رسمیت شناخت، ضعیفتر و ناتوانتر از آن است که بتواند واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی جولان اشغالی سوریه را تغییر دهد.

اخیرا بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور بر بازپس‌گیری منطقه جولان اشغالی از رژیم صهیونیستی جدی است؛ و آن را اشغالگری مشترک اسرائیلی-آمریکایی نامید.

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را به اراضی تحت اشغال خود ضمیمه کرد. رئیس جمهور هنجارشکن آمریکا نیز طی اقدامی غیر قانونی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/