کامالا هریس: ترامپ از قدرت سوء استفاده می‌کند+فیلم

 «کامالا هریس» معاون «جو بایدن » رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، تماس تلفنی «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا با مقام‌های ایالت «جورجیا» برای کمک به وی در تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را «سوء استفاده گستاخانه از قدرت» توصیف کرد.

بنا بر گزارش شبکه آمریکایی «سی ان ان»، هریس اقدام ترامپ برای تماس با «براد رافنسبرگر» وزیر امور داخلی ایالت جورجیا برای پیدا کردن بیش از ۱۱ هزار رأی به نام وی به منظور کمک به او در تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «سوء استفاده بی‌شرمانه و گستاخانه از قدرت» توصیف کرد.

روز گذشته (یکشنبه) روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» یک فایل صوتی از مکالمه رئیس‌جمهور آمریکا با وزیر امور داخلی ایالت جورجیا منتشر کرد که در جریان آن، ترامپ با تکرار ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات درخواست می‌کند تا ۱۱ هزار و ۷۸۰ رأی با نام او «پیدا» کند.

ترامپ در این مکالمه تلفنی مدعی شده که وی اساساً با اختلاف ۵۰۰ هزار رأی در این ایالت کلیدی در برابر «جو بایدن» پیروز شده است.

در بخش دیگری از این مکالمه ضبط شده، مقام‌های ایالتی و هم‌حزبی‌های ترامپ چند بار به ترامپ می‌گویند که وی در حال ارائه اطلاعات غلط درباره انتخابات در این ایالت بوده و ادعاهای وی درباره دستگاه‌های رای‌گیری را رد می‌کنند.

طبق گزارش شبکه سی ان ان، هریس طی سخنرانی در راهپیمایی تبلیغاتی برای نامزدهای دموکرات در دور دوم انتخابات سنا، با اشاره به این اقدام ترامپ به حاضران در این راهپیمایی گفت: «آیا همگی درباره مکالمه ضبط شده شنیده‌اید؟ بله قطعاً صدای ناامیدی بوده است و قطعاً سوء استفاده بی‌شرمانه و گستاخانه رئیس‌جمهور ایالات متحده بوده است».

پیش از این نیز، «باب بوئر» مشاور ارشد بایدن در بیانیه‌ای در واکنش به این فایل صوتی افشا شده از مکالمه ترامپ گفت: «این کل داستان ننگین حمله دونالد ترامپ به دموکراسی آمریکا را به تصویر می‌کشد».

طبق گزارش شبکه «یورونیوز»، تاکنون کاخ‌سفید، دفتر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا و ستاد انتخاباتی ترامپ به انتشار فایل صوتی از مکالمه ترامپ با رافنسبرگر واکنشی نشان نداده‌اند اما وزیر امور داخلی ایالت جورجیا روز گذشته در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، خطاب به ترامپ نوشت: «جسارتاً رئیس‌جمهور ترامپ، آنچه شما می‌گویید  درست نیست. حقیقت مشخص خواهد شد».

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» به دنبال انتشار این خبر گزارش کرد که اقدام ترامپ در تحت فشار قرار دادن مقام‌های ایالت جورجیا برای تغییر نتیجه انتخاباتی به نفع وی نقض قوانین ایالتی و فدرال است.

قانون ایالتی جورجیا دارای دو ماده است که درخواست تقلب در انتخابات و توطئه برای ارتکاب تقلب در انتخابات را جرم تلقی می‌کند.

قوانین فدرال نیز خریداری، تبانی و دستکاری در آرا برای جعل و تقلب را جرم و شخص شناخته شده در این روند را مورد مجازات قرار می‌دهد.

علیرغم آنکه مجمع گزینندگان آمریکا چندی پیش رسماً بایدن را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده مورد تأیید قرار دادند، ترامپ و تیم وی به همراه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره با تکرار ادعای تقلب گسترده در شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) در تلاش هستند تا در جلسه ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره برای تأیید نهایی بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا اخلال ایجاد کرده و مانع تأیید نهایی وی شوند.

 

حجم ویدیو: 7.00M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56