نگرانی ۲ هزار چهره مذهبی آمریکا در آستانه جلسه ۶ ژانویه

  بیش از دو هزار نفر از کنشگران و چهره‌های مذهبی-اجتماعی آمریکا در نامه‌ای خطاب به کنگره، از این مرجع قضایی خواستند تا به رغم فشارهای کاخ سفید ، نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را به نفع جو بایدن دموکرات، تائید کنند.

این در حالی است که گروهی از جمهوریخواهان در همراهی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، قصد دارند در جلسه ۶ ژانویه (۱۷ دی) کنگره که به منزله تائید رسمی نتیجه انتخابات است، پیروزی بایدن را به چالش بکشند.

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: به عنوان شهروندانی معتقد، آرزومند آن هستیم که روند انتقال قدرت به گونه‌ای صلح‌آمیز و شایسته انجام شود. به تاخیر انداختن و یا طرح اعتراض در جلسه ۶ ژانویه، تغییری در اراده مردم آمریکا و نتیجه انتخابات ایجاد نخواهد کرد.

قرار است ۱۴۰ نماینده و ۱۱ سناتور جمهوریخواه، روند تائید پیروزی بایدن را با وقفه مواجه کنند. ترامپ هم از مایک پنس معاون ریاست‌جمهوری خواسته، به عنوان رئیس سنا، پیروزی بایدن را تائید نکند حال آنکه وی از اختیار عمل برای ابطال آرای الکترال برخوردار نیست.

همزمان ترامپ از طرفداران خود خواسته در روز ۶ ژانویه در حرکتی اعتراضی به خیابان‌های واشنگتن دی سی بیایند- اقدامی که بیم ایجاد ناآرامی‌های مدنی را افزایش می‌دهد.