نگرانی اوباما درمورد اصول ساختاری دموکراسی آمریکا

 باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا یک روز پس از افشای گفت وگوی تلفنی دونالد ترامپ با یکی از مقام های ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا، با انتشار پیام هایی در توئیتر نسبت به تهدیداتی که اصول ساختاری دموکراسی آمریکا را در معرض خطر قرار داده، هشدار داده است.

 اوباما نوشت: فردا روز انتخابات در ایالت جورجیا است و نمی توان بیشتر از این شاهد خطرات باشیم. ما شاهد خطراتی هستیم که به شدت اصول ساختاری دموکراسی ما را تهدید می‌کند.

 وی در ادامه افزود: ولی دموکراسی ما چیزی نیست که تنها مربوط به یک فرد حتی یک رئیس جمهور شود، دموکراسی ما به شما مردم ارتباط دارد.

روزنامه واشنگتن پست یک گفت وگوی تلفنی بین دونالد ترامپ با مقام های ارشد ایالت جورجیا را منتشر کرده است که نشان می دهد ترامپ مقام های این ایالت را تحت فشار قرار داده است تا آرا کافی برای تغییر نتایج در این ایالت به نفع وی را پیدا کنند.

گفت وگوی تلفنی روز شنبه تازه ترین اقدام ترامپ در ادامه تلاش های 2 ماه اخیر وی برای زیر سئوال بردن نتایج انتخابات جنجالی نوامبر به شمار می رود. ترامپ و متحدان سیاسی وی بارها ادعا کرده اند که در انتخابات نوامبر تقلب و کلاهبرداری گسترده ای صورت گرفته ولی شکایت های متعدد ستاد انتخاباتی ترامپ تاکنون در اکثر دادگاه های آمریکا رد شده است.

برد رافن اسپرگر مقام ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا من را تحت فشار قرار داد تا با او گفت و گوی تلفنی نامتناسبی داشته باشم.

بر اساس این گزارش ترامپ در این گفت و گوی تلفنی به رافن اسپرگر فشار آورده است تا آرا کافی برای پیروزی وی در ایالت جورجیا را پیدا کند و نتایج انتخابات در این ایالت را به سود او تغییر دهد.