انتقال ده‌ها تروریست داعشی از شمال شرق سوریه به پایگاه «التنف»

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که نیروهای آمریکایی تروریست‌های داعشی را از زندان‌های استان الحسکه (شمال شرق سوریه) به پایگاه غیرقانونی «التنف» (جنوب شرق) منتقل کرده‌اند.

منابع محلی در این خصوص به سانا گزارش دادند که نیروهای آمریکا با خودروهای ضدگلوله و تدابیر امنیتی بسیار شدید، ده تروریست داعشی را از زندان «کامب البلغار» در شرق شهر الشدادی و ۵۰ تروریست دیگر را از یکی از زندان‌های الحسکه به پایگاه التنف منتقل کرده‌اند.

این منابع همچنین اشاره کردند که پیشتر نیز تروریست‌ها با یک بالگرد از الحسکه به پایگاه غیرقانونی آمریکا در منطقه التنف برده شده بودند.

سانا در ادامه گزارش خود به نام دو تن از این تروریست‌ها اشاره کرد و نوشت یکی از این تروریست‌ها «کاظم حسن الجلقام» ناظر عملیات ساخت بمب معروف به «ابوالبراء» و دیگری تروریستی عراقی به نام «خرفان جدوع الحمد» متخصص بمب‌گذاری در خودروها بوده است.

 نیروهای آمریکا با سرمایه‌گذاری بر روی تروریست‌های داعشی و با انتقال آنها از زندان‌های شمال سوریه از آنها برای اجرایی کردن نقشه‌های خود در منطقه و همچنین از بین بردن شواهد استفاده می‌کنند؛ شواهدی که دست داشتن این کشور در حمایت از سازمان‌های تروریستی داعش را تأیید می‌کند.