اظهارات جدید ترامپ درباره تقلب انتخاباتی

« دونالد ترامپ » رئیس جمهور کنونی آمریکا ، امروز (سه شنبه) در پیامی ادعای جدیدی درباره تقلب انتخاباتی در ایالت جورجیا مطرح کرده است.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «از کنگره منطقه ۱۲ جورجیا اطلاعاتی دریافت کرده‌ام مبنی بر آنکه ماشین‌های رأی‌گیری در برخی مراکز مربوط به جمهوری‌خواهان بیش از یک ساعت از کار افتاده بودند. اکنون که رأی‌ها شمارش می‌شوند امیدوارم این آرا نیز در آن‌ها لحاظ شوند. از نماینده مجلس جمهوری‌خواهان در جورجیا متشکرم.»

روز یک شنبه هفته جاری روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد ترامپ از وزیر داخلی ایالت جورجیا در مکالمه‌ای تلفنی و طولانی خواست تا شکستش در انتخابات سال جاری را ملغی سازد.

پس از آن نیز رئیس حزب جمهوری‌خواهِ ایالت جورجیا اعلام کرد دونالد ترامپ به دلیل افشای فایل صوتی مکالمه خود با یک مقام انتخاباتی جورجیا به رسانه‌های آمریکا، علیه او طرح دعوی کرده است.

دیوید شفر در حساب توییتری خود اعلام کرد «ترامپ دو پرونده قضایی - یک فدرال و یک ایالتی - را علیه برد رافنسپرگر تنظیم کرده است.»

قانونگذاران دموکرات آمریکا نیز به تازگی با استناد به مکالمه تلفنی ترامپ و  وزیر امورداخلی ایالت جورجیا درخواست استیضاح ترامپ را در حالی صادر کرده‌اند. 

«تد لیو» از کالیفرنیا و «کاتلین رایس» از نیویورک، دو نماینده دموکرات آمریکا، درخواستی را به مدیر اف‌بی‌آی ارائه کرده و در آن خواستار استیضاح ترامپ به دلیل مکالمه اخیرش با رافنسپرگر داشتند.

این در حالی است که ماه گذشته ترامپ در پیامی توییتری گفته بود به راحتی برنده انتخابات ایالت جورجیا خواهد شد و در پیامی توییتری نوشته بود: ««اگر فرماندار و وزیر داخلی جورجیا تائید یک امضای ساده را بدهند، به راحتی برنده این ایالت خواهم بود.»

پیشتر از آن و در زمان بازشماری، نتایج شمارش دستی آرا در ایالت جورجیا نشان داد ترامپ با اختلاف بیش از ۱۲ هزار رای نتیجه را به بایدن واگذار کرده است.

«جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده اما ترامپ به طور مکرر موضوع تقلب انتخاباتی را مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.او حتی اعلام کرد در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش نیز نامزد انتخاباتی خواهد بود.