رد درخواست ترامپ برای ابطال آرای جورجیا

یک قاضی فدرال آمریکا امروز (سه شنبه) درخواست « دونالد ترامپ » رئیس جمهور این کشور، برای ابطال آرای انتخاباتی ایالت جورجیا را رد کرده است.

«مارک کوهن» قاضی منطقه شمال ایالت جورجیا، درخواست ترامپ برای ابطال پیروزی «جو بایدن»  را رد کرد.

این دادگاه قرار است رد درخواست ترامپ را تا پایان روز سه‌شنبه به شکل کتبی نیز ارائه کند.

ترامپ به تازگی در سخنرانی خود در ایالت جورجیا مدعی پیروزی در این ایالت در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری شد و گفت: «امکان ندارد که من در جورجیا از بایدن شکست خورده باشم. ما دو انتخابات در این ایالت برگزار کردیم و در هر دو نیز پیروز شده بودیم.»

روز یکشنبه روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد ترامپ از وزیر داخلی ایالت جورجیا در مکالمه‌ای تلفنی و طولانی خواست تا شکستش در انتخابات سال جاری را ملغی سازد.

پس از آن نیز رئیس حزب جمهوری‌خواهِ ایالت جورجیا اعلام کرد دونالد ترامپ به دلیل افشای فایل صوتی مکالمه خود با یک مقام انتخاباتی جورجیا به رسانه‌های آمریکا، علیه او طرح دعوی کرده است.

دیوید شفر در حساب توییتری خود اعلام کرد «ترامپ دو پرونده قضایی - یک فدرال و یک ایالتی - را علیه برد رافنسپرگر تنظیم کرده است.»

قانونگذاران دموکرات آمریکا نیز به تازگی با استناد به مکالمه تلفنی ترامپ و  وزیر امورداخلی ایالت جورجیا درخواست استیضاح ترامپ را در حالی صادر کرده‌اند. 

ماه گذشته ترامپ در پیامی توییتری گفته بود به راحتی برنده انتخابات ایالت جورجیا خواهد شد و در پیامی توییتری نوشته بود: ««اگر فرماندار و وزیر داخلی جورجیا تائید یک امضای ساده را بدهند، به راحتی برنده این ایالت خواهم بود.»

پیشتر از آن و در زمان بازشماری، نتایج شمارش دستی آرا در ایالت جورجیا نشان داد ترامپ با اختلاف بیش از ۱۲ هزار رای نتیجه را به بایدن واگذار کرده است.

«جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده اما ترامپ به طور مکرر موضوع تقلب انتخاباتی را مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.او حتی اعلام کرد در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش نیز نامزد انتخاباتی خواهد بود.