افشای پشت پرده آشتی اجباری عربستان با قطر

 «مجتهد» افشاگر معروف سعودی در توئیتر در واکنش به آشتی عربستان با قطر اعلام کرد؛ « محمد بن سلمان » درحالی مرزها و حریم هوایی خود را به روی قطر باز کرد که از این کار اکراه داشت و «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز با اکراه قدم به خاک عربستان گذاشت، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی نیز مجبور است به این آشتی اعتراض نکند.

 مجتهد تاکید کرد، بن سلمان بر خلاف اظهار دوستی با قطری‌ها هرگز کینه خود نسبت به آنها را فراموش نمی‌کند. قطری‌ها نیز با سوء ظن به بن سلمان و با دشمنی به بن زاید نگاه می‌کنند و در صورتی که جنگی در منطقه خلیج فارس رخ ندهد، تنها «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌تواند از محاصره دوباره قطر جلوگیری کند.

این کاربر سعودی گفت، محمد بن سلمان و محمد بن زاید نقشه‌ای خطرناک‌تر از محاصره، برای قطر دارند.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا عصر دیروز سه شنبه به میزبانی عربستان و با حضور مقام های شش کشور عضو در شهر « العُلا » در عربستان سعودی برگزار شد.

 در این نشست «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان، «سلمان بن حمد آل خلیفة» ولیعهد و نخست وزیر بحرین، «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست وزیر عُمان، «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس دولت امارات و حاکم دبی، «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت و « تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر حضور داشتند.

در جریان این اجلاس توافقنامه مصالحه با قطر امضا شد و این کشورها پایان اختلافات خود با دوحه را اعلام کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می‌کند، اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

این چهار کشور در این سال تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.