اولین واکنش انصارالله یمن به آشوب در آمریکا

 آمریکا شب پر التهاب و بی‌سابقه‌ای پشت سر گذاشت؛ جلسه شمارش آرای الکترال (انتخابات) در صحن کنگره به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ » توانستند وارد ساختمان کنگره شوند. 

پلیس آمریکا از کشته شدن چهار نفر در این آشوب و بازداشت تعدادی دیگر خبر داده است.

«محمد البخیتی» عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: آمریکا از فتنه در امان نیست زیرا تمدن‌ها به دلیل کمبود شناخت و بصیرت سقوط نمی‌کنند بلکه سقوط آنها به دلیل بی عدالتی زیاد است. نهادهای حاکم در آمریکا با حیله‌گری، جامعه خود را نادیده می‌گیرند تا انسانیت آن را با هدف به بازی گرفتن امنیت و منافع جهان از بین ببرند و هنگامی که جامعه‌ای انسانیت خود را از دست بدهد در معرض سقوط قرار می‌گیرد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله یمن هم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به ترک مسالمت‌آمیز قدرت فراخواند.

وی در توییتر خود نوشت: دونالد ترامپ را به شناسایی نتیجه انتخابات، رفتن مسالمت‌آمیز، احترام به قانون اساسی و تمایل ملت آمریکا به آزادی و انتخاب افرادی که قرار است بر آنها حکومت کنند، فرا می‌خوانیم.

الحوثی ادامه داد، تجربه نشان داده تحمیل آنچه مردم مخالف آن بوده‌اند مانند تحمیل «عبد ربه منصور هادی» و مزدورانش از سوی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی-سعودی- اماراتی و متحدان چیزی جز ویرانی، کشتار و گرسنگی بر جای نمی‌گذارد.