10 روز پایانی ریاست جمهوری ترامپ

در حالی که درخواست‌ها برای استعفا یا برکناری « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا بوسیله استیضاح یا متمم 25 قانون اساسی در حال افزایش است، ترامپ قصد دارد در 10 روز پایانی دولت خود برخی از وظایف رسمی خود را از جمله ارتباطات دیپلماتیک، فعالیت‌های دولت‌ انتقالی و سفری به مرز آمریکا و مکزیک انجام دهد.

سه مقام دولتی به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفتند که ترامپ هیچ برنامه‌ای برای استعفا به دلیل حوادث چهارشنبه گذشته در کنگره نداشته و هیچگونه فشاری نیز برای انجام این کار احساس نمی‌کند.

از سوی دیگر کابینه دولت تا کنون هیچگونه طرحی به « مایک پنس » معاون رئیس جمهور برای فعال کردن متمم 25 قانون اساسی ارائه نکرده و برکناری ترامپ از طریق استیضاح نیز به عنوان گزینه‌ پایداری به شمار نمی‌آید.

در حال حاضر روابط میان ترامپ و پنس بسیار سرد گزارش شده و از روز چهارشنبه و پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره، این دو با یکدیگر دیدار نداشته‌اند.

آخرین جمله‌ای که ترامپ درباره پنس گفته، توئیتی بود که در جریان حمله طرفدارانش به کنگره بوده که طی آن به غلط مدعی شد که پنس این توانایی را دارد که به جای تایید نتیجه انتخابات آن را ابطال کند.

برای نخستین بار پس از ناآرامی‌های چهارشنبه، مردم آمریکا روز سه‌شنبه ترامپ را در مناطق مرزی در تگزاس خواهند دید.

وی همچنین در اندک روزهای باقی مانده از دوران ریاست جمهوری قصد دارد تماس‌هایی با وزیران کابینه داشته باشد.

ترامپ قصد دارد طی روزهای آینده دیداری با «کریس میلر» سرپرست وزارت دفاع درباره «موضوعات انتقالی» نامشخصی داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد طی روزهای آینده پیگیری نهایی درباره توافق آبراهام را انجام دهد. این توافق در ماه سپتامبر میان رژیم صهیونیستی و دو کشور عربی امارات و بحرین حاصل شد.

دوران پر تنش دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا روز 20 ژانویه (1 بهمن) به پایان خواهد رسید.