بی‌اعتنایی ترامپ به اتمام دوره ریاستش

شبکه خبری سی‌بی‌اس در گزارشی به برنامه « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، در روز‌های پایانی ریاست بر کاخ سفید پرداخته است.

این وبگاه خبری نوشت ترامپ بی‌اعتنا به آنکه مهلت ریاست جمهوری‌اش رو به اتمام است، قصد ازسرگیری وظایف رسمی خود را دارد.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا «ارتباطات دیپلماتیک، فعالیت دولت انتقالی و سفری به مرز آمریکا و مکزیک» را در برنامه روز‌های آتی خود گنجانده است.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که اکثر قانونگذاران آمریکایی درخواست به کارگیری متمم ۲۵ قانون اساسی را برای برکناری ترامپ ارائه کرده‌اند.

سه منبع مطلع به سی‌بی‌اس اعلام کردند علی‌رغم حوادث اخیر در کنگره آمریکا؛ ترامپ هیچ قصدی برای ارائه استعفا ندارد و فشاری برای این اقدام احساس نمی‌کند.

این وبگاه همچنین با بیان آن‌که در روز‌های اخیر روابط میان ترامپ و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، رو به سردی گذارده است، افزود: «کابینه دولت ترامپ هیچ طرحی به پنس برای فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی ارائه نکرده است.»

گفته می‌شود ترامپ مدتیست با پنس صحبتی نداشته و آخرین جمله او درباره معاونش در پیامی توییتری بوده که مدعی شده «پنس توانایی ابطال نتیجه انتخابات آمریکا را دارد.»

هفته گذشته دموکرات‌ها طرح استیضاح دونالد ترامپ را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند.

همزمان با سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش و واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا در حالی برگزار شد که هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده کردند و سعی در ورود به این ساختمان داشتند. این هجوم باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد.