تبعات دسترسی ترامپ به کد‌های هسته‌ای برای آمریکا

 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت نیویورک درباره دسترسی دونالد ترامپ به کد‌های هسته‌ای هشدار داد.

حکیم جفریز با بیان اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا همچنان به کد‌های هسته‌ای دسترسی دارد، گفت ترامپ تهدیدی برای آمریکایی هاست. این نماینده دموکرات در مصاحبه‌ای با شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد هدف در حال حاضر رسیدگی به تهدید وجودی است که دونالد ترامپ دربرهه کنونی مطرح می‌کند. هر ثانیه، هر دقیقه و هر ساعتی که دونالد ترامپ در سمت خود باقی بماند خطری برای مردم آمریکا است.

این نماینده دموکرات با اشاره به تحولات اخیر سیاسی در آمریکا از یورش به کنگره از سوی حامیان ترامپ تا تعلیق همیشگی حساب کاربری توئیتر او اعلام کرد ترامپ همچنان به کد‌های هسته‌ای دسترسی دارد که چشم انداز ترسناکی را پیش روی آمریکایی‌ها قرار می‌دهد.

جفریز تاکید کرد تلاش مجلس نمایندگان باید در حال حاضر معطوف به عزل فوری ترامپ از قدرت باشد. این نماینده آمریکایی یادآور شد مجلس نمایندگان برابر با قانون اساسی مسئولیت دارد تا تعادل را در اقدامات قوه مجریه ایجاد کند و دونالد ترامپ در حال حاضر کاملا از کنترل خارج شده است تا جائیکه نزدیکان دیرینه او نیز به این نتیجه رسیده اند.

کمپین پسا انتخاباتی ترامپ که به طور ویژه بر حول کلید واژه تقلب و دستکاری آرا می‌چرخید، چهارشنبه گذشته و همزمان با برگزاری نشست ویژه سنا برای تائید آرا الکترال انتخابات ۲۰۲۰ به اوج خود رسید. آنجاییکه هواداران ترامپ به تحریک او رسوایی بی سابقه‌ای را در تاریخ دموکراسی این کشور رقم زده و ساختمان کنگره را مورد یورش قرار دادند و پرچم آمریکا را به زیر کشیدند.