آمریکا از تروریسم برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کند

« محمد علی الحوثی »، عضو شورای عالی سیاسی یمن اقدامات ایالات متحده آمریکا در قبال کشورش را محکوم کرد گفت که تروریسم به ابزاری برای حمله به مخالفان واشنگتن تبدیل شده است.

او در حساب توییری خود نوشت که «تهدید به خشونت یا استفاده از آن برای تحقق اهداف سیاسی همان ارهاب است و این چیزی است که اقدام دولت ترامپ در تروریست خواندن هرکسی که بخواهد نمایان است. این دولت فلسطینی‌ها را [تروریست] می‌داند ولی اشغالگر را به حال خود رها کرده است یا رزمنده‌هایی مانند عراقی‌ها را که علیه داعش جنگیدند را در گروه تروریست‌ جای می‌دهد یا انصارالله را که با ائتلاف متجاور آمریکا، سعودی و امارات و متحدان و بازوهای این ائتلاف مانند داعش و القاعده در یمن مقابله می‌کند را ترویست می‌داند».

محمد علی الحوثی در ادامه نوشت: «چگونه پامپئو به این نتیجه رسیده است که انصارالله یمن شهروندان غیرنظامیان را می‌کشد درحالی که او و رئیسش ترامپ در قتل غیرنظامیان یمن و کودکان این کشور دست دارند؟»

عضو شورای عالی سیاسی یمن با ریتوییت کردن «کریس مورفی»، یکی از سناتورهای دموکرات آمریکا نوشت: «ترامپ و پامپئو چگونه این تصمیم را می‌گیرند در حالی که آن‌ها لایحه شما در ارتباط با توقف مشارکت آمریکا در حمله به یمن را رد می‌کنند و در ماجرای یورش به کاپیتول (ساختمان کنگره) دست دارند؟».

او ادامه داد: «آنچه که انصارالله با آن مواجه است، پروپاگاندایی است که با نظارت موسسات بین‌المللی برای "دیوسازی" از آن‌ صورت می‌گیرد».

وزارت خارجه آمریکا دیروز شماری از شخصیت‌های انصارالله یمن از جمله سید عبدالملک الحوثی، رهبر این جنبش را تروریست خواند و در لیست تحریم‌های خود قرار داد.