۱۷۰ نفر به دلیل ارتباط با حمله به کنگره تحت تعقیب قرار گرفتند

  وزارت دادگستری آمریکا برای ۱۷۰ نفر به دلیل حمله چهارشنبه گذشته به کنگره این کشور قرار پیگرد قضایی صادر کرد.

پلیس آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد ۱۷۰ نفر به دلیل ارتباط با حوادث اخیر کنگره تحت تعقیب قرار دارند. وزارت دادگستری آمریکا علیه این افراد پرونده جنایی با موضوع آشوب آفرینی باز کرده و حکم تعقیب آن‌ها صادر شده است.

 رئیس پلیس پایتخت آمریکا نیز اعلام کرد این افراد به زودی بازداشت خواهند شد. تمام کسانی که در این حمله دست داشته‌اند از روی عکس و فیلم‌هایی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش شده، شناسایی و دستگیر خواهند شد.

بنا به تائید یک مقام وزارت دادگستری آمریکا این حجم گسترده پرونده‌های جنایی در تاریخ پلیس فدرال آمریکا بی سابقه است. مقامات اف بی آی همچنین اعلام کردند چند روز پیش از حوادث چهارشنبه کنگره هشدار‌هایی در این خصوص صادر کرده، اما این هشدار‌ها مورد توجه هیچ نهادی قرار نگرفت. از ابتدای تابستان گذشته نیز به مقامات امنیتی در مورد حمله گروه‌های راست و افراطی به ساختمان کنگره هشدار داده شده بود.

پیشتر مایکل شروین، سرپرست دادستانی واشنگتن با اشاره به آشوب‌های هفته گذشته آمریکا و حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره این کشور، گفته بود در جریان تظاهرات این افراد در برابر کنگره، در نزدیکی دفتر مقامات حزب جمهوری‌خواه و دموکرات واشنگتن، بمب‌های لوله‌ای کار گذاشته شده بود.

روز چهارشنبه هفته گذشته، درست در زمانی که کنگره آمریکا قصد داشت انتخاب جو بایدن بعنوان رئیس جمهور جدید آمریکا را تایید کند، هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا با تحریک از سوی او، به ساختمان کنگره حمله ور شدند و ساعاتی مملو از اضطراب و خشم را رقم زدند.