آشوبگران قصد جان مایک پنس را داشتند

 یک سناتور جمهوری خواه در سخنانی مدعی شد آشوبگرانی که به ساختمان کنگره حمله کردند، تصمیم داشتند تا مایک پنس، معاون دونالد ترامپ را ربوده و او را ترور کنند.

بر اساس گزارشها، بن سس، سناتور جمهوری خواه در بیانیه‌ای که پس از اعلامیه وزارت دادگستری مبنی بر اینکه برخی شورشگران تصمیم داشتند تا برخی مسئولان منتخب را گرفته و ترور کنند، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی این سناتور جمهوری خواه منتشر شده، گفته شده آشوبگران قصد دارند تا حمله به کنگره را موجه جلوه دهند؛ با این ادعا که گروهی از جوانان بد از کنترل خارج شدند. او در ادامه افزود: این، ادعایی نادرست است و هر آمریکایی باید در خصوص آنچه وزارت دادگستری منتشر کرده، بداند که شواهد محکمی وجود داد که نشان می‌دهد افرادی که به ساختمان کنگره حمله کردند، تلاش داشتند تا معاون رئیس جمهور را ربوده و چه بسا او را ترور کنند.

او در ادامه گفت این افراد مست نبودند؛ بلکه آن‌ها تروریست‌هایی بودند که طبق قانون اساسی به روند انتقال قدرت به موجب قانون اساسی حمله می‌کنند.

این نماینده جمهوری خواه همچنین تصریح کرد: آن‌ها شکست خوردند؛ اما به مسافت خطرناکی از دامن زدن به بحران خونین قانون اساسی نزدیک شدند و از این رو باید با شدیدترین حالتی که قانون اجاره آن را می‌دهد، مجازات شوند.

این سناتور جمهوری خواهد در ادامه اعلام کرد دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در حال تحقیقات در خصوص دعوت‌های متعدد برای انجام خشونت در مناطق مختلف آمریکاست.

بیانیه این سناتور آمریکایی در حالی اعلام شده که واشنگتن پست پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود مایک پنس در خلال حمله به ساختمان کنگره نزدیک بود به دست آشوبگران بیافتد؛ آشوبگراین که برخی از آن‌ها اعدام او با چوبه دار شده بودند، چرا که پنس با درخواست ترامپ برای لغو نتایج انتخابات مخالفت کرده بود.